Tema: Re: suo ikando vaikui - apie sunu elgesi
Autorius: Daiva D.
Data: 2009-10-20 16:25:12
"Ruta" <rutapeter@online.de> wrote in message news:hbk9v6$hc7$1@trimpas.omnitel.net...
 > Dėl lojimo ir balso stygų operacijos: dėl Belgijos nežinau, Vokietijoje
> uždrausta (bet manau, kad visoj ES uždrausta). Gal atskirais atvejais ir
> yra nelegaliai operuotų, bet tikrai ne dauguma.

Tikrai uždrausta visoje ES.

EUROPOS KONVENCIJA DĖL NAMUOSE LAIKOMŲ GYVŪNŲ APSAUGOS
1987 m. lapkričio 13 d. Strasbūras

10 straipsnis
Chirurginės operacijos

1. Chirurginės operacijos siekiant pakeisti namuose laikomo gyvūno išvaizdą arba kitais su gydymu nesusijusiais tikslais yra draudžiamos, būtent:
a) uodegų kirpimas;
b) ausų trumpinimas;
c) balso stygų pašalinimas;
d) nagų ir ilčių pašalinimas;
2. Išimtys šiems draudimams taikomos, kai:
a) veterinarijos gydytojas mano, jog su gydymu nesusijusios procedūros yra būtinos dėl veterinarinių sanitarinių priežasčių ar kurio nors konkretaus gyvūno labui;
b) siekiama išvengti reprodukcijos.
3. a) Operacijas, kurių metu gyvūnas patirs arba gali patirti aštrų skausmą, nuskausminęs atlieka tik veterinarijos gydytojas arba jo prižiūrimas asmuo.
b) Operacijas, kurioms nereikia nuskausminimo, gali atlikti asmuo, kuriam tokia teisė suteikta valstybės teisės aktų.

LR Seimas ją ratifikavo 2004 m. balandžio 22 d.

Lietuvoje įsigaliojo nuo 2004 m. liepos mėnesio.