Tema: Re: Reikia NAS'o
Autorius: Caponi
Data: 2017-04-07 11:02:57
Jau kadaise buvo ta tema pakelta. Mano nuomonė sekanti. Gamintis samapalą
galima kai:

1. Nori ir mėgsti pasipist. Nesakau, kad tai labai sudėtinga, bet pakelt
sistemą nuo nulio ir ją susikonfigint pagal savo poreikius bus tikrai
sudėtingiau (bent jau pirmą kartą) nei dėliot varneles ant gatavo daikto.
2. Reikia didesnio našumo už protingus pinigus. Kažkada buvau primetęs, kad
jei gamintis NAS'ą pačiam ir norint tai padaryt kultūringai (t.y.
kompaktišką dėžutė (nors ji vistiek bus didesnė už gamyklinį NAS'ą) su
HotPlug'iniais stalčiukais, RAID kontroleriais, tyliu PSU, etc.), tai
finansiškai (laiko sąnaudų nevertinant, t.y. galioja 1 punktas) tą verta
daryt jei reikia >4 diskų dėžės arba jei reikia kokio i5 CPU - tokios
kategorijos gamykliniai sprendimai labai stipriai brangsta.
3. Sandėliuke voliojasi krūvos detalių - aprūdijęs keisas, kelios MB su
procais, RAM'o maišelis, pora maitblokių, NAS'as stovės giliai užkištas kur
kampe ir jo išvaizda ir užimama vieta niekam neįdomi bei px jo skleidžiami
garsai ir el. sąnaudos, nu ir laikom, kad tokie dalykai kaip HotPluginiai
HDD yra tik pižonam (žinoma, nepamirštam 1 punkto :-)), tada finansiškai
verta gamintis pačiam net jei ir pakanka 1 HDD.

Funkcionalumo požiūriu visų tų gamyklinių dėžučių (čia apie tikrus NAS'us
šnekant) pilnai pakanka ir su visokiais FreeNAS'ais nelabai ką daugiau
gausi.

Taip kad sau aš turbūt prie jokių sąlygų samapalo nedaryčiau, bo pasipist
mėgstu, tik to tipo poreikius pilnai patenkinu dirbdamas, o už- uždirbtas
babkes sau nusiperku gatavą ir patogų naudojimui daiktą :-)

--
Caponi
http://caponi.skelbimai.lt/