Tema: Re: techninis q
Autorius: Vasaris
Data: 2010-12-03 08:51:10
>"polaris" <dtamonis_nospam@takas.lt> wrote in message news:id95ch$14f$1@trimpas.omnitel.net...
> Apskritai tai ne, bet atskirais atvejais matomai kad galima. Apie tą
> HD189733b planetą skaičiau žurnale, ir ten tas prirakintas sukimasis
> paminėtas kaip faktas, ne įtarimas. Na ir išties, jei planeta skrieja
> vos už kelių mln. kilometrų, niekur ji nesidės, gana greit atsuks vieną
> pusę į žvaigždę.

Na ir puiku. Mes ir šnekėjom apie generalizuotą atvejį. O jei orbitinis periodas 53 val. ... :-)

> Pakolkas, aišku, dar sunku su technologija, bet vėliau visai galimas
> dalykas, kad ir kitais būdais tą patvirtins, hmm, tarkim atras
> tranzituojančią Žemės tipo planetą, išmatuos temperatūrą jos paviršiuje
> dieninėj ir naktinėj pusėj, ir jei ji ženkliai skirsis, išvada piršis
> savaime. O bendresniu atveju, sakykim, jei planetoje būtų veikiančių
> ugnikalnių sritis, tai jos IR pėdsakas galėtų padėti nustatyti sukimosi
> periodą, net jei jis nelygus apskriejimo periodui.

Ginčytis tai galima, bet čia ta problema, kaip su LHC - norint pasiekti 10 kartų didesnę skiriamąją gebą (kokybę), reikia sukišti 100 kartų daugiau pinigų.

> Šiaip aš pareplikavau labiau dėl žodžių "to atsakyti neįmanoma". Jei
> šiuo momentu užtikrintai to pasakyti negalim, tai tikrai nereiškia, kad
> neįmanoma. Taip sakant, čia дело техники :)

Be abejo, kad aš turėjau omenyje dabartinius sugebėjimus, o ne absoliutinius, tik to neakcentavau.