Tema: Re: techninis q
Autorius: Vasaris
Data: 2010-12-02 23:25:57
"polaris" <dtamonis_nospam@takas.lt> wrote in message news:id8rsn$mqj$1@trimpas.omnitel.net...
Vasaris wrote:

> To atsakyti neįmanoma. T.y. mes negalime nieko pasakyti apie tolimų planetų sukimosi apie savo ašį periodus, nes elementariai trūksta skiriamosios gebos ir greičiausiai jos niekada per tokius atstumus ir neužteks.

Tiesiogiai to matyti kai kada ir nebūtina. Pavyzdžiui, jei planeta yra
arti žvaigždės, visai logiška manyti, kad jos sukimasis bus prirakintas.

Polari, aš rašiau konkrečiai - ar įmanoma aptikti su dabartine įranga planetų sukimosi apie savo ašį periodą, su pakankamu, tarkime 0.95 patikimumu? Mano žiniomis, generalizuotu atveju, bent kol kas - ne. Kad kai kuriems atvejams galima pritaikyti logines išvadas, dar nereiškia, kad galime tą patvirtinti, juk tiesa?

> Dar daugiau galima pasakyti, jei ta planeta daro tranzitus žvaigždės
disku: kai ji pasislėpus anapus, matome tik žvaigždės spektrą, kai
išlenda, matome sudėtinį abiejų spektrą. Pagal tai jau nustatoma ir jų
atmosferų chem. sudėtis, ir temperatūra, netgi orai modeliuojami.

Niekaip nesiginčiju, bet mes principinai gilinomės į dienos/nakties ciklą, kuris iš esmės priklauso nuo planetos sukimosi apie savo ašį.

>Viena iš geriau ištirtų egzoplanetų:
>http://en.wikipedia.org/wiki/HD189733b

Vėlgi - nepavyko rasti publikuotų duomenų apie sukimąsi apie ašį.

Manau, kad be teorinių zondų į norimas ištirti sistemas, kokybiškų atsakymų šita tema nebus. Nes statyti vieną gigantišką teleskopą orbitoje arba spiečių iš mažesnių, ne pagal šiuolaikinės ekonomikos sugebėjimus ir prioritetus :-(