Tema: Re: Stambulas
Autorius: Edita
Data: 2010-03-09 19:58:50
> Taip, is anksto tartis del kainos butina. Netgi prisedant kavinukej
> arbatos - zinai, kad ji kainuoja lira/dvi, bet jei nepaklausi kainos, tai
> isgeres ja gausi saskaitele pvz. 10 liru :)

Niekada taip nebuvo! Nereikia nuteikinėt žmonių kad Stambule visi tik ir
ieško kaip juos apknist. Žinoma, visi turkai matyt pardavėjai nuo gimimo,
bet gatvėje visada susilaukdavom pagalbos sustoję su žemėlapiu ir
nebežinodami kur eit. Ir šiaip žmonės paslaugūs ir geranoriški, bent jau man
pasitaikė. Tiesa, buvo keletas "romantiškai" nusiteikusių įkyruolių kuriuos
vos ne su pagaliu reikėjo vyt.

Dėl transporto - vienkartinis bilietas nėra brangus, ypač jei naudojiesi
"Akbiliu" (toks magnetinis žetonas, kurį "užkrauni" pinigais ir paskui bet
kokiam transporte priglaudi prie nuskaitymo aparato, apie 0.9 TL). Mes
išbandėm matyt visas Stambulo transporto rūšis ir nemažai juo naudojomės
(gyvenom Beyazit rajone, centre), ypač keltais, tai per savaitę tam
'Akbiliui' sumaitinau apie 50 Lt, nemanau kad tai labai pigu :). Tam mieste
pėsčias daug neprivaikščiosi, jei nenori visą savaitę Sultanahmede trintis,
o jokių "nuolatinių" nėra.

Nepraleiskit šišos kavinių (mūsų "naminė" buvo senos mečetės kieme netoli
Grand Bazaar, Yeniceriler gatvė), iš lankytinų mažiau žinomų objektų labai
rekomenduočiau Choros bažnyčią (Kariye Müzesi) su fantastiškom mozaikom ir
karo muziejų (Askeri Müze) su janyčarų orkestro pasirodymu.
Smagūs tolimesni rajonai nuo centro pasivaikščiojimui - Eyup'as, Ortakoy
krantinė, Azijos pusėje - Uskudar ir Kadikoy, šoninės gatvelės aplink
Istiklal gatvę (Cukurcuma rajonas).
Labai keistas įspūdis buvo penktadienį vidury dienos pietauti rajone už
prieskonių turgaus, Eminonu rajone, kai praktiškai šalia tavo staliuko
suklaupę meldžiasi vyrai.

Stambulas puikus miestas, labai norėčiau ten dar nuvažiuot, nors dar metai
nepraėjo kai ten buvau :).