Tema: Re: iš „Gydymo stacionare ligos istorijos“
Autorius: Romas Z.
Data: 2011-05-24 00:06:18
Visiškai pritariu Rūtai.

Gerb. FOOF galėtų baigti mediciną kokiam Harvarde ir garantuotai galėtų
versti nuo ryto iki vakaro laisvalaikiu baisėdamasis, kaip čia tie ligoniai
dar gyvi vaikšto, kai jų ligų istorijų žargonines santrumpas verčia ne
filologiją baigę daktarai ir ne mediciną baigę filologai.

O realybėje, pastebėjau, šiais laikais kontora džiaugiasi, jei jai ne Google
Translate tekstą įkiša.

Dėl "čia paspėliosiu, čia paklausinėsiu" - abejoju, kad Gintautas spėliotų
(jau greičiau paliktų tą dalį neverstą). Ir puiku, kad jis klausinėja. Tam
ir yra šitas forumas. Kas nenori klausinėti ir atsakinėti paprastai jame
nesėdi, nebent pirštai niežti papezėti pasislėpus už slapyvardžio ir
pakaifuoti nuo kitų reakcijos. Nors šiaip tokio pobūdžio susijaudinimui
paprastai pakanka Delfio.

"Ruta"  wrote in message news:ir8q0g$fnn$1@trimpas.omnitel.net...

Am 21.05.2011 17:18, schrieb Rimantas Liubertas:

> Na, na…
> Kalbant apie medicininį žargoną, tiesos yra.
> Mane iš tiesų šiek tiek gąsdina, kai tokie dalykai verčiami „čia
> paspėliosiu, čia paklausinėsiu“ stiliumi.

Dalykas slidus. Žinoma, pagal visas meno taisykles (kaip sako vokiečiai)
turėtų versti žmogus, kuriam anglų kalba yra gimtoji, puikiai mokantis
lietuvių kalbą ir išklausęs medicinos pagrindų kursą (taip kokius 4
semestrus).

Tai tiek teorijos. O praktikoje tikriausiai tokių žmonių visoje
planetoje ant pirštų suskaičiuoti. Iš jų užsiimančių vertimais, ko gero,
yra lygiai 0... Tenka eiti į kompromisą, atsisakant vienų ar kitų
dalykų. Ir kieno rezultatas geresnis - žmogaus, kurio anglų kalba kaip
ir gimtoji, ir besiaiškinančio jam nesuprantamus dalykus, ar VU
absolvento, niekada nemačiusio, kaip atrodo "gyvas" medicininis
dokumentas anglų kalba, be filologinio, neturinčio jokio kito
išsilavinimo ir nematančio reikalo ką nors aiškintis - va čia jau
klausimas...