Tema: Re: nuotraukos
Autorius: Laimis
Data: 2011-04-14 00:24:24
Vasaris rašė:
> Gal kas man galit paaiškinti šitą pridurkizmą, ir kuo jis pagrįstas
> įstatymiškai?
>
> Šiandien situacija: kelio rengenas, gydytoja rekomendavo fotkę
> nusinešti pas chirurgą pagal siuntimą, kurį parašė. Nuėjus į rengeną
> nuotraukos jie kliedi apie 26 Lt. Sveikatos draudimas kaip ir
> sumokėtas, kokio velnio einant pas kitą gydytoją reikia mokėti už jau
> atliktą darbą, kuris padengtas draudimu?
>
> Ir dar - ar sutvarkė jau nesąmonę, kad ligos istoriją/kortelę gali
> pasiimti pacientas. Nes poliklinikoje sesutė kliedi, kad aš net
> [...]

Dėl pirmo atvejo, tai gali būti, kad neteisėtai išsidirbinėja, nes
ligonių kasos tas paslaugas apmoka, o gydymo įstaiga dar papildomai
susišluoja iš pacientų.

O dėl antro, tai aš turiu kiek kitokią nuomonę. Būtų mano valia, tai tų
kortelių apskritai nebeliktų, bet kol jos dar yra, man labai nepatinka
jas (po sijonu; „paslėpk, paslėpk, kad nematytų — negalima“) kaip kokiam
avigalviui tampytis. Teoriškai tai įstaigos vidinė makulatūra (tad ir
nuosavybė), *tačiau* su tavo asmens duomenimis. Tai ką tu tikrai gali,
tai turi teisę (ir tam turbūt tikrai yra patvirtinta atitinkama tvraka)
gauti/žinoti kokie tie asmens duomenys yra (t.y. visą kortelę ar jos
aktualų nuorašą/išrašą), tačiau reikalavimas atiduoti tau būtent tą
kortelę (ir dar būtent į eilinę sesutę, registratorę; į jų funkcijas
neįeina tapatybės nustatymas) yra, turbūt, nepagrįstas. Visai gali būti,
kad ta sesutė veikė griežtai pagal nurodymus, patvirtintą tvarką.