Tema: Re: Apie juos TIK GERAI arba NIEKO
Autorius: bet_kas
Data: 2010-12-13 14:02:46
Pagarba tamstai jau uz tai, jog priverti susimastyt pries rasant atsakyma.
Tai reta. Ir malonu.

"Remigijus" <em@i.las> parase naujienu
> Fonetinis zodziu teise(s), teise, tesisingumas, teisejas, teisetvarka,
> teisininkas, teismas panasumas isties daugeliui sujaukia prota. Ir su tuo
> reikia kazka daryti.

Cia beda ne tiek fonetiniame panasume, kiek starte nuo ydingu pradiniu
prielaidu.

> "Teises" i kazka irodinejimas - tik paribys teisines problematikos, taip.
> Taciau reiksmingas butent tuo uzsiimantiems - gal esi advokatas, ar is tu,
> kuriu geriau saugotis?

Vilko teise i kiski pietums. Pavys pavalgys, nepavys - liks alkanas.
t.y. teise tai tik galimybe, nebutinai realizuota. Vilko teise pavyti,
kiskio teise pabegti.
Kiekvienas zmogus skirtingais laiko momentais atsiduria tai vilko,
tai kiskio kailyje. Zmones irodinejimu uzsiima nuolat, tai konkurencijos
saltinis,
ar tai butu pasiekimai moksle, ar tai butu zemes nuosavybes klausimai,
ar tai butu verslo sekme, skiriasi tik temos, tikslas tas pat - kazka
irodyt,
jei nepavyksta - tampama pietumis. Teisejauja taip pat ne tik juristai,
tai ir vartotojai - viena produkta patvirtinantys, kita atmetantys,
ir profesura - patvirtinantys darbo gynima arba ne, netgi tevai teisejauja
vertindami vaiku elgesi. Jus kazkaip pernelyg sureiksminat,
tam ir paklausiau kazkada (ir pastebejot) ar nebus kartais kas ant
nuospaudos uzmynes.
Gal esu, gal nesu. Ne man sprest.

> Pagarba zmogaus, piliecio teisems, ju virsenybe, garantija, nera ju
> (teisiu) irodinejimas. Priesingai, tai yra ju gynimas. Teises
> (disciplinos) koncepcija priesinga.

Gynimas arba gynyba vyksta irodinejimo pagalba, t.y. tikslas gynimas,
irankis - irodinejimas. Teises disciplina (koncepcija) taip ir teigia - visi
turi lygias teises
(begiot - pavyt/pabegt). Taciau kai kas kai kada (kai patogu) tai
suinterpretuoja taip kaip patogiau - padaroma (ne)samoninga klaida ir lygu
sukeiciama su vienoda, tai gal ir nera labai moralu (i ka kartais
apeliuojama),
 taciau gana efektyvu, panasiai kaip kiskis itemtais momentais vietoje
begimo
tiesiai pradeda begiot zigzagais.

> Apie tvarka taip pat kazkaip keistai samprotauji - lyg tai butu nuosavybes
> santykis. Termodinamika apie tai grieztai kitokios nuomones :-) Salia
> nuosavybes santykiu, bendruomeneje yra begale kitu dalyku, kuriuos reikia
> tvarkyti. O svarbiausias bendruomenes tikslas - stabilumas. Teises
> disciplina niekaip neatliepia siam tikslui.
> Taipogi ekonomija sutaupius lesas nepersaunamoms liemenems niekaip
> nepriskirtina teises disciplinos nuopelnams.

Nuosavybes santykis tai suzmogintas gyvunu teritorijos zymejimas.
Gamta yra taisyklinga. Zmoniu santykiai taip pat. Tvarka, teisingumas
jau zmoniu moraliniu konceptu pagimdytas antstatas. Bet tai jau
diskursas i moderniaja filosofija ir  Wittgensteina savo
"Tractatus logico-philosophicus" teigusi "filosofija mire"