Tema: Re: Dubajuje sunkmetis, kas kaltas? (bendri pamąstymai)
Autorius: bet_kas
Data: 2009-12-09 09:07:09
"Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> parašė naujienų
news:hfblbe$mj5$1@trimpas.omnitel.net...
> Ponas, jūs maišote miltus su tiltais. Aš niekur sau neprieštarauju.
> Yra du niuansai: vakarų kryptimi exportas ir dabar nėra labai kritęs
> o kristi daugiau jam kaip ir išvis nematau priežasčių, tiktai augs.

Jau minejau - kalbu apie Rytu krypties eksporta. Cia tamsta pats
pripynet Vakaru krypti.

> Kitas niuansas: kalbėjau apie konkurencingumą. Jei, kaip pranašauji,
> kris žaliavų kainos, ko pasėkoj Rusija liks be babkių, tai Lietuvai tik
> į naudą, nes valgyt rusai vis tiek norės,

Tamsta pamirstate valiutine rizika, t.y. desra Rusijoje parsiduoda uz
rublius,
nafta uz dolerius, keitimas - negarantuotas (kursas plaukioja, naftos
doleriu stygius),
 algas cia reikia moketi litais. Tokioms rizikoms valdyt naudojami
isankstiniai
sandoriai tam tikrais (rizikingais) momentais stipriai uzkeliantys prekiu
savikainas.

> o kritusios žaliavų (iš esmės -
> energetikos) kainos padarys Lt produkciją dar patrauklesne (pigesne)
> Rusijoje, ba Rusijos vidaus vartojimui žaliavų/energetikos kaina
> nelabai ir priklauso nuo pasaulinių kainų, t.y. jos jiems nekris, ko
> pasėkoj mūsų produkcija atpigs, o jų - ne.
> Visokios devalvacijos duoda tik trumpalaikį efektą.

Taip, bet sveika tam tikrais atvejais.

> Apie vakariečius: nu man niekaip netelpa, kad be rusų tankų vakarų
> visuomenėj galima taip imti ir prakišti "nuo rytojaus dešrų nebus,
> valgysit makaronus", nėra tokios politinės jėgos, kuriai užtektų
> smarvės tai padaryt. Nedarant tai politiniais/kariniais metodais
> to ir nebus, niekad nebus, nebent tokie kaip tu (kuriems popierėlių
> cirkuliacija nepalyginamai svarbiau už auginamas bulves ir kiaules)
> taps dominuojančia rase (homo finansikus).

Vietoje busimojo laiko sioje vietoje sveika naudot esamaji,
kitaip atsiliksit nuo pulso.

> P.S.: prieš pora metų prie rusų tankų būčiau pridėjęs dar ir musulmonus,
> bet daba Afganistanas bei Irakas jau kaip ir įrodė, jog šis pavojus mūsų
> civilizacijai kaip ir sudorotas, liko praeity.

Taip taip, sudorojo smekla, ale kadangi projektai nebaigti (naftos vamzdis
per
Afganistana&Pakistana), tai su smekla JAV dar pakariaus. Maza to, tuo
vamzdziu visiskai
nesuinteresuota tiek Rusija, tiek Kinija, tai darys viska, kad jo ten
nebutu.
(http://commdocs.house.gov/committees/intlrel/hfa48119.000/hfa48119_0.htm#33)
(gudus 1998-ieji)

> P.P.S.: šiaip tai aš išvis kiek kitaip (t.y. visiškai kitaip) matau
> pasaulį,
> mano nuomone išvis žaliavų kainos nekris (bent jau ne dėl tavo minėtų
> priežasčių).

Nekris zemiau isgavimo savikainu. Naftos barelio isgavimo savikaina siuo
metu
 ~65$, rinkose parduodama ~77$, Ural tipo nafta, kuria mes naudojam
2-7$ pigesne.