Tema: Re: Kodel nereikalinga devalvacija
Autorius: abc
Data: 2009-10-17 02:05:20
as manau, kad temos pavadinimas yra neteisingas, nes mes jokio pasirinkimo
neturime. kaip jau paaiskinau pries tai rasytam poste, lito kurso atotrukis
nuo realybes paskutinius 10 metu tik dideja, o kada ivyks pats faktas
(paskelbimas liaudziai, kad griztame i status quo) - tai yra tik laiko
klausimas.  Jeigu valiuta verta N - ji ir bus verta N. Anksciau ar veliau.
Visa kita - tik debesys, skraidantys laiko erdveje (dirbtinai pakeliantys ir
palaikantys nac valiutos kaina) ir trukdantys tai pamatyti. Neveltui zmones
sako: vat 2000aisais tai tiek ir tiek galejau uz 100 vienetu nusipirkti....

PS sapnas galetu testis ilgiau, jeigu per 10 metu mes butumem krove auksa, o
ne veze ji is saugyklu. Bet krauti jau - veikliu politiku darbas. Bet
kadangi pas mus ''Lietuvos valstybė neatsako už Lietuvos banko prievoles ir
Lietuvos bankas neatsako už Lietuvos valstybės prievoles'' tai taip ir
gaunasi.

Man pvz idomu o kaip gi Svedijoje ar Norvegijoje skaiciuoja ju bora? ar jie
irgi 8iese suseda ir gaunasi svogeriu sprendimas? Jeigu, taip - tai ar jie
irgi sodino savus ant uzsienio valiutos paskolu 1990aisiais per savo NT
krize? Butu idomu, jei kas galetu pakomentuoti...

Apskritai taip pamascius tai tas musu finansinis pasaulis kazkokia makalyne:
bankas atsakingas uz pinigu emitavima=rizikos valiutai didinima, vilibor.
Valdzia - uz rizikos valiuto kursui mazinima arba didima (priklausomai nuo
kompetencijos). Ir netgi valdant kompetetingai valdziai niekas negarantuoja
kad aukso luitu depozituotojas (investuotojas uzsienio valiuta) nesusikraus
smutkiu ir nepaliks smelio dezes. Kitaip tariant, man musu valstybe panasi i
dideli banka, kur ateina uzjurio indelininkai laikinai palaikyti savo turtu.
Kiek mes is ju palukanu ishmelshim priklauso nuo paciu sugebejimu. Patys
indeliu nelaikome musu banke, nes tuoj pat parduodame visa savo perspektyvu
(bet reikalaujanti investiciju) turta kitiems uz grasius, mokame pensijas is
humanistiniu paskatu, arba atiduodame pramone kitiems (ES), o tuomet bandome
isitvirtinti jau seniai daugmaz perpildytose rinkose su didele konkurencija
(eksportas) su ziburiu ieskodami aukstuju technologiju (kurioms irgi reikia
investiciju), gaudami atgal subsidijas uz zemes uki (ES). Ir kad butu
sunkiau, musu ''bankas-valstybe'' net negali tokiomis salygomis laisvai
tvarkytis, nes arba kazkas atakuoja musu valiuta (ji laisva), arba mes
neturime jokios pasirinkimo laisves (ECB). Abiem atvejais krauname pinigus
kazkam kitam, o ne sau. Toli grazu iki tolygios ir stabilios sistemos.....
ir nematau, kad tokia nestabili sistema duotu kazkoki labai jau greita ir
teigiama finansini poslinki paciai valstybei (paziurejus i Vakarus - tik
skolas), nes kol kas tas poslinkis, kuri jauciame yra is Sovietinio turto
ispardavimo (20ies metu inercija) ir is pastoviai auganciu skolu stengiantis
prisivyti Vakarus kaip etalona (skolu, kurios yra arba geris, arba
pragaishtis - priklausomai, velgi, nuo kreditoriaus (ne musu) nuotaiku
svyravimo).

Retorinis klausimas: ar galime labai kaltinti standartinius (=pasiruosusius
spresti vidutinio sunkumo uzdavinius) politikus neveiklumu, jeigu net ir
standartiskai (lyginant su Europos kaimynais) veiklus budami jie mazai ka
gero nuveikia (sistema jau suprogramuota veikimui)? :)