Tema: Re: automobiliu stovejimas
Autorius: NicMC
Data: 2014-08-03 16:53:43
On 2014.08.01 23:37, NiekoSau wrote:
> Sveiki,
> manau, kad si tema ne pirma karta skalndo siame groupse, bet visgi
> noreciau pasiteirauti keliu dalyku. Uz laiku neapmoketa automobilio
> stovejima tenka iki kitos darbo dienos 24 val apmoketi nustatyta
> rinkliava. Klausimai butu keli:

Tai ne rinkliava. Tai teisėtas būdas paimti iš tavęs pinigus po laiko,
neskiriant administracinės nuobaudos. O kadangi per parkomatą ar SMS tas
neina, gaunasi grynas pelnas.

> 1. Ka istatymiskai reiskia "laiku", "is karto", "nedelsiant" apmoketi
> stovejima? Jei isejau pas savo mergina i gretima parduotuve pasiimti
> pinigu apmokejimui, o grizes radau lapeli ant lango, ar tai reiskia, jog
> delsiau sumoketi?

Nebent vaikščiojai pro maksimą dar apsipirkdamas. Daromos kelios
nuotraukos su intervalu - šitaip pagrindžiama, kad tikrai stovėjai ne
minutę. Mano žinomose savivaldybėse šitas intervalas yra 10 minučių.

> 2. Ar fotoaparato, kuriuo naudojasi kontrolieriai fotografuodami
> "pazeideja" nuotraukos teisme yra pakankami irodymai, jog transporto
> priemone stovi neapmoketa? Ar fotoaparatas neturetu buti standartizuotas
> ir kalibruotas?

Fotoaparato laikas nėra niekam įdomus. Siunčiamas yra GPS laikas. Dėl
teisinės pusės - nagrinėjant bylas yra remiamasi "teisingumo ir
protingumo" kriterijais. ATPK nenurodo, kad įrodymai privalo būti
surinkti naudojant sertifikuotą įrangą. Net ir be nuotraukos,
kontrolierius gali duoti parodymus, kurie irgi yra įrodymai, jeigu
teismas nenusprendžia kitaip. Jei lietuviškai - teisme viską sprendžia
teisėjas.