Tema: Re: balsavimas
Autorius: RJ
Data: 2012-10-27 10:17:34
"cD-r0m" <adomas.trinti@gmail.com> parase naujienu
news:k6eohf$ekk$1@trimpas.omnitel.net...
> Nu balsuot gales ir tie kurie tingi is namu iseit toliau negu i darba.
> Veziau 'pakeliui' tris draugus savo apylinkes balsuot, vienas neejo nes
> jam buvo visiskai px, kiti du neejo nes mazdaug nepakankamai rupejo, kad
> eit iki mokyklos. cituojant 'kodel naxui mane nedarbo diena nori istempt
> lauk?'
> As tai vistik manau, kad internetu balsus sunkiau nupirkt, nes tada nebus
> salia mokyklu kaip laukt ir siulyt.

Nuo kada dabar prie mokyklu stovi ir siulo bapkes? Surenka zmones is kaimu,
larioku, instruktuoja ir atveza i balsavimo vieta! Kaip sukontroliuoti ar uz
teisinga
kandidata yra ivairus budai ("karusele" su jau pazymetu biuletieniu ir pan).
Be to tai pakankamai sudetinga, nes apsisviecia neblogai tokie pirkejai,
plius
reikia daug pardaveju (su vienu busu nupirksi kiek? 100 balsu?)

> Bet didziausia nauda manau duos dinges poreikis kiekvienoj apylinkej
> apmoket po keliolika skaiciuotoju/registruotoju, 3 mln. biuleteniu
> spausdinima ir dar kalna popierizmo atejus paimt biuletenio.

Isstoja aka grazulis pries kamera ir pasako: -viskas suklastota! Atsiranda
daugiau tokiu ir uztrolinta VRK skelbia balsu ...perskaiciavima.
T.y. po rinkimu visi biuletieniai yra dedami i maisus (berods kiekviena
apylinke, vienas maisas, po atspaudu) ir vezami i VRK. Kiekvienas maisas
atplesiamas, perziurimi biuletieniai, perskaiciuojami. Ivyksta rinkimu
rollback'as.
Surasti pazeidimai (per daug biuletieniu ir pan) pareina pistonu apylinkei.

Dabar erinkumu atveju, yra du keliai... Upgreidintas dabartinis variantas,
kai busikas su laptopu ir 3G rysiu stovi prie parduotuviu, kur renkasi
praktiski zmones, arba vazinejama po kaimus.. Kontrole dingsta
visiskai, nes niekas nemato atveztu rinkeju...
Kitas kelias intelektualesnis. Tai tereikia sugalvot, kai padaryti update
i rinkimu lenteles. Kaina didesne, bet prizas irgi geras :) Taigi tereikia
ikisti savo koda. Ir tik nereikia apie atvirus kodus ir pan, ok :) Tai tik
papildomai kainuoja apgauti tokia sistema...
Be to su balsavimo slaptumu
yra didelis klaustukas, nes priklauso nuo balsavimo sistemos.
Bet svarbiausia, ka tu atsakysi grazuliams, kurie prades rekti, kad viskas
suklastota? Parodysi serveri? "Atvira java koda"?? :)

> Realiai tai mano svajone, kad sulaukciau dienos, kai popierine sutartis,
> faktura ar kitas dokumentas butu tokia pat idomybe, kaip dabar kas pakistu
> ant papiruso ar medzio zieves surasyta.

Pagaliau!!! Stai kur tokias sistemas taikyti reikia! Kur niekam nereikia
apgaudineti ir niekas nera suinteresuotas "klaidomis"!