Tema: Re: Darbo sutarties salygu pakeitimas
Autorius: Romas Z.
Data: 2009-12-30 08:20:00
Na, visu pirma, jei per 24 val. neapsisprendei ir jie nori tave atleisti, tada pradeda veikti sis Darbo kodekso
straipsnis (t. y. turi bent pora menesiu pamastymui bet kuriuo atveju - manau, kad jie tai zino, todel spaudzia
psichologiskai):

130 straipsnis. Ispejimas apie darbo sutarties nutraukima

1. Darbdavys turi teise nutraukti darbo sutarti rastu ispejes darbuotoja pries du menesius. Darbuotojai, nurodyti sio
Kodekso 129 straipsnio 4 dalyje, apie atleidima is darbo turi buti ispeti ne veliau kaip pries keturis menesius.

2. Ispejime apie darbo sutarties nutraukima turi buti nurodyta:

1) atleidimo is darbo priezastis ir aplinkybes, kuriomis motyvuojamas darbo sutarties nutraukimas;

2) atleidimo is darbo data;

3) atsiskaitymo su atleidziamu darbuotoju tvarka.

3. Per ispejimo laikotarpi darbdavys turi duoti darbuotojui laisvo nuo darbo laiko naujo darbo paieskoms. Sio laiko
trukme negali buti mazesne negu desimt procentu darbo laiko normos, tenkancios darbuotojui per ispejimo termina. Laisvas
nuo darbo laikas suteikiamas darbuotojo ir darbdavio sutarta tvarka. Uz si laika darbuotojui paliekamas jo vidutinis
darbo uzmokestis.

4. Kai darbuotojus numatoma atleisti is darbo del ekonominiu ar technologiniu priezasciu, taip pat del darbovietes
strukturiniu pertvarkymu, darbdavys, pries iteikdamas ispejimus apie darbo sutarties nutraukima, turi surengti
konsultacijas su darbuotoju atstovais (Kodekso 19 straipsnis), kad butu isvengta numatomu pertvarkymu neigiamu pasekmiu
arba jos butu susvelnintos. Konsultaciju isvados iforminamos protokolu. Ji pasiraso darbdavys bei darbuotoju kolektyvui
atstovaujancio organo atstovai.

5. Istatymu nustatyta tvarka mazindamas darbuotoju skaiciu arba nutraukdamas imones veikla, darbdavys privalo rastu
pries du menesius pranesti teritorinei darbo birzai, savivaldybes institucijai ir imones darbuotoju atstovams (Kodekso
19 straipsnis), kai per trisdesimt kalendoriniu dienu numatoma atleisti:

1) desimt ir daugiau darbuotoju, jeigu imoneje dirba iki devyniasdesimt devyniu darbuotoju;

2) daugiau kaip desimt procentu darbuotoju, jeigu imoneje dirba nuo simto iki dvieju simtu devyniasdesimt devyniu
darbuotoju;

3) trisdesimt ir daugiau darbuotoju, jeigu imoneje dirba trys simtai ir daugiau darbuotoju.

6. Grupes darbuotoju atleidimais nelaikomi atvejai, kai atleidziama grupe darbuotoju, dirbanciu pagal terminuotas darbo
sutartis ir sezoniniu darbu sutartis, nepazeidziant sutartyse nurodyto termino. Grupes darbuotoju atleidimo tvarka ir
ypatumus nustato Vyriausybe.

7. Ispejimas netenka galios, jei nuo jo termino pabaigos praeina daugiau kaip vienas menuo, neiskaitant darbuotojo
laikinojo nedarbingumo ir atostogu laiko.

8. Jeigu darbuotojas atleidziamas is darbo nepasibaigus ispejimo terminui, jo atleidimo is darbo data perkeliama iki to
laiko, kada turejo pasibaigti ispejimo terminas.

131 straipsnis. Darbo sutarties nutraukimo apribojimai

1. Draudziama ispeti apie darbo sutarties nutraukima ir atleisti is darbo:

1) darbuotoja laikino nedarbingumo laikotarpiu (Kodekso 133 straipsnis), taip pat jo atostogu metu, isskyrus sio Kodekso
136 straipsnio 1 dalyje nustatytus atvejus;

2) darbuotoja, pasaukta atlikti tikraja krasto apsaugos tarnyba arba kitas Lietuvos Respublikos piliecio pareigas,
isskyrus sio Kodekso 136 straipsnio 1 dalyje nustatytus atvejus;

3) kitais istatymu nustatytais atvejais.

2. Jeigu darbuotojas, pasibaigus sio straipsnio 1 dalyje nustatytiems laikotarpiams, neatvyksta i darba, darbo sutartis
su juo gali buti nutraukiama siame skirsnyje nustatytais darbo sutarties nutraukimo pagrindais.