Tema: Re: Kaip pagauti elektros vag daugiabu iame name?
Autorius: Levas
Data: 2011-05-08 17:42:42
nu jau visi parašėt formules? :)

Dabar jau aš bandysiu aiškinti.... atsiradus diodui, visos supaprastintos formulės (a.k.a šaknis iš 2 ir pan) nebegalioja... :) Reikia prisiminti kaip atrodo elektros itampos grafikas, kas yra galia ir kas yra visa kita.... Nu cia aisku prasideda integralai, bet mums pofig, nes aiskinsimes supaprastintai.

Sunaudota galia (energija) yra momentines galios grafiko PLOTAS. Visi įsivaizduojam sinusoidę kurios neigiama Y dalis perversta į viršų , ji ten siudy-tudy vaikšto nuo 0 iki I*U max (linijinės ar kaip ten?). Įsivaizdavot? Užtušavot plotą? O dabar nutrinkit tą perkeltą kalnelį, nes diodas jį atjungia. Gaunam tokių pirstelėjimų grafiką. Pasiskaičiuojam plotą ir pamastom kiek jis mažesnis nei prieš tai buvusio grafiko... Panašiai kad plotas sumažėjo ant 50%? Nu ir visai priviriedlivams, numetam kokius 0.2% dėl diodos tiesinio kritimo ir pavėluoto ant keliu šimtų nanosekudžių junginėjimosi :)

Visos jūsų klaidos atsiranda dėl to, kad paprastai tinklo įtampa skaičiuojama supaprastintai- tai yra patogu ir teinga. Deja, kai signalo forma nebe sinusoidė, prasideda nesamonės ir paklaidos. Čia ir True RMS, efektinės, linijinės vertės... o kai prasideda pereinamieji procesai (kad ir paprasčiausia impulsinė grandinė) tada iš viso kliedesiai prasideda. Gal kas nori paskaičiuoti kiek AMPERŲ turi duoti super-turbo mikroschema, kad pagamintu TTL logikos impulsą kurio raise time yra sakysim 100ps ? :)
--
Bye, Levas