Tema: Re: Pašnekam apie LED
Autorius: MRT
Data: 2017-10-18 11:05:08

> Zhinoma, bet kur tas LED taip reklamuojamas TAUPUUUMAS? Nors net
> teorishkai LED turetu apie puse srebt to ka srebia liuminescensine. Bet
> kazkodel praktikoj to nesimato. :-((

Mano senos Philips CFL Twist budavo po 9,99 Lt.. Seniuos -30% metu ~7Lt.
Startas ju greitesnis nei Osram, kaip sviete patiko.. aisku su laiku paseda..
As imdavau tas 3 Years ar kiek ten.. "valandu" nepirkdavau..

https://www.senukai.lt/p/kompaktine-liuminescencine-lempa-philips-23-w-e27-10-kh-t3/2zzo
Dabar 23W CFL'as (130W atitikmuo) 1570lm 6Y/6000h
4,99 Eur -> 2,99 Eur .. dar litais pamenu, kad prapuole tos po ~10Lt.

Philips'ines 9W/806lm subjektyviai pasirode sviesiau..

https://www.senukai.lt/p/sviesos-diodu-lempa-philips-13-5-w-e27/466x
https://media.flixcar.com/f360cdn/Philips-2036246135-8718696577035-PID-global-001-zoom.tif
13W ~ 100W .. 1521lm .. ple.. dabar jau 8,29->4,97 Eur..
o Ermitaze tarsi po 3,25 Eur gaunasi ..

Del taupumo efekto - gal simboliskai jis ir yra..
Bet 3h*365d gaunasi apie 1000h .. tai ten teoriskai vos 10kWh/metams..
Aisku galima sakyt, kad atsiperka + eksta kepalas bulkos per metus susidaro..
Tik as savo 806lm LED'us susimeciau gal pries metus ar du.. ir po ~4,0-4,5 Eur..
Tai ant sutaupymo dar bulka matyt nesusidare.. uz tai ijungi ir is karto sviecia..

> Tarkime, musu Krabas, dabar keicia gatveje lempas i ledus. Ish natrio,
> kuris ir taip yra labai taupus, net lyginant su liuminescensinem. Taip
> kaip jie realiai (o ne zhurnaliugu straipsniuose) sutaupys tuos melejonus?
> Girdejau kazka, kad dimins tuos ledus. Tai ar tik nebus taip, kad nakty
> taupydami uzhdimins tiek, kad vel bus tamsu kaip po nepriklausomybes.
>
> Nu cia tik mintys tokios.
>
> N. M.

O cia jau beda, kad Karbiuratorius bando ant Ipurskimo pereit neskaites net:
https://en.wikipedia.org/wiki/Luminous_efficacy#Examples_2
https://en.wikipedia.org/wiki/Sodium-vapor_lamp
Mano kiek daug W ant gatvines lemputes parasyta ir uzsiciklina "galimybes maziau"..