Tema: Re: REQ: fontas Exemplar
Autorius: Jokubas
Data: 2011-06-21 18:51:37
Na ten ten turbut kokie levi perpiesejai dirbo. Garamondo (1480-1561) ar
Bodonio (1740-1813) sedevrus tracino/perpiesinejo ir pan. Nu tai vat, net su
kietais perpiesejais yra (ar buvo) pasirodo problemu, bo tikiu reta yra ta
specialybe, reikalaujanti labai daug ziniu bei amato ismanymo, vien
akademijoje ar kokiam koledze to amato tikrai neismoksi.

Nesureiksminu nei kiek, vat indomumo delei suradau sarasa visu laiku (!!!)
sriftu dizaineriu: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_type_designers
Lenkijoje tik 1 (venas!) pazimetas, Lietuvos isvis nera, na ir nenuostabu --
kietos mokyklos reik! Bent 5 Gursku.

Lietuvoje as zinau tik Bacena, pries puse amziaus sukurusi naudotina
originalu srifta, tiesa neatsirado perpieseju/skaitmentsciku. Na dar tas
Palemonas yr, mano supratimu nedadarytas/nepabaigtas produktas. Tiesa, pries
kelis metus esu mates kazkokiu fiziku "mena" (domejosi sriftais, buvo gerom
knygom apsikrove) -- na tai graudus kuriozas pas juos gavosi.
Bet yra gi tiesiog genialiu siuolaikiniu fontu ir typedesigneriu, koks Lucas
de Groot (Thesis, TheAntiqua, etc.), ar koks Robertas Slimbachas su Minionu
(kuris deja per daznai naudojamas, tad kiek subanalejo)... Na tai as nezinau
kiek zmoniu ir kiek laiko turejo sedeti prie tokio Minijono su visais jo
zenklais, kirilicom ir keliolika storiu bei kursyvu. Ir kiek toks produktas
kainuoja -- tikrai ne viena mln. baksu.

Del to man ir juokingi (su visa pagarba :) Indrajos pasvaiciojimai apie jos
sukurta "srifta". Geriau man jo nematyti. :). sorry. Keista kad
profesionalas (????) gali tokius niekus rasyt.