Tema: Re: Mediniai langai žiemą nešildomame name
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2013-01-21 09:15:41
> Todėl ne rekuperacija, kaip jau čia Vidas nusvaigo, o šildymas yra
> esminė džiovinimo sąlyga.
> Jau aiškinau, kad net ir užsidarius viską sandariausiai, dėl
> infiltracijos ir statybinių nesandarumų net apie trečdalio patalpų oras
> pasikeičia per valandą.
.... Minėtas trečdalio patalpų tūrio oro pasikeitimas per valandą,
> kokiam 100 kvadratų namukui reikštų ~300-400 gramų per valandą vandens
> pašalinimą. Arba jau beveik tą patį kibirą (~7-9 l) per parą.
> Natūralioji ventiliacija, tik vos pravėrus langelį/orlaides nesunkiai
> sudarytų vieno karto per valandą oro kaitą; tai džiūna ar nedžiūna...?

Demagogija. Visa tai tinka namui, kuriame jau gyvena zmones. Vargu ar
atrasi kvaili, kuris pravertu langa ir sildytu dezute. Bet statybose
kaip statybose. Dziovina su... elektra be... ventiliacijos. Lygiai taip
kaip pats aiskini. Tik mediniams langams tai netinka. Buvau idejes i
bitesplius.lt foruma nuotrauka kaip statybininkai tokiu budu per viena
ziema supude langus. Tik bites cenzura ta nuotrauka pasalino...

Iprastas namas yra apie 400m3. Priimu, kad pagal jus uztektu 100m3 oro
kaitos. Sildymas reikalingas kodel? Kad kuo daugiau dregmes butu ore ar
tam, kad dregme "ispusti" su siltu oru i lauka, o i patalpas prielisti
salto oro. Visiska nesamone. Isivaizduokime, kad patalpose 16 laipsniu
ir siek tiek pravertas langas. Tokiu atveju visas ant langas, bet ir
angokrasciai bus aprasoje ir net pasidenge ledu. Prisimink pasakas apie
vaikus, kurie prasikrapsto skylute lede, kad ziureti pro langa.

Aisku yra variantas nama uzsaldyti ir ji laikyti neigiamoje
temperaturoje. Kuom blogesnis variantas?

As linkes i tai, kad tokiame name reikia palaikyti teigiama temperatura,
kad dregme butu ore. Kitu atveju kokia prasme statyti dregmes surinkeja,
jeigu "nera" dregmes. Jeigu dregme istrauki kartu su oro tai ji turi
pakeisti lauko oru, kuriame dregmes yra/nera, priklausomai nuo lauko
salygu. Kuom netinka pats prasciausias 100m3/val rekuperatorius. Juk
suskaiciavai pats, kad jis per para pasalins kibira vandens. Kodel
palaikyti temperatura su rekuperatoriumi? O kodel sildyti elektra ir
laikyti pravirus ir apsalusius/aprasojusius langus ir leisti pinigus
vejais?

Pabaigsiu tokiu paciu stiliumi kaip diskutavai su velniu. Universiteto
diplomas garantuoja zinias bet kam, jeigu jis sugeba kalti destoma
kursa. Kadangi kvailys sugeba tik iskalti ir tik tas zinias, kurios jam
pateikiamos, tai visada ju nepakanka, kad teisingai tomis ziniomis
vadovautis.