Tema: Re: Mediniai langai žiemą nešildomame name
Autorius: Laimis
Data: 2013-01-18 17:35:45
-Velnias- rašė:
> tu cia bandai kai maziems vaikams paaiskinti, tik moksliniais terminais,
> kad vanduo turi iseiti, ir jis iseina. nu taip.
> o as tau noriu pasakyti, kad greitam procesui, ypac kai namo turis yra
> didelis, tavo variantas - krastelis praverto lango, nera tinkamas.
> pastaciau pora namu ir zinau kaip praktikoje viskas veikia.

Aš abejoju tavo praktika, nes net ir pastatęs 100 namų gali klysti, jei
dorai nesupranti, iš kur surenkamas ir kodėl garuoja vanduo. Neabejoju,
kad drėgmės surinkėjas džiovina greičiau (nebūtinai efektyviau
energetine prasme), jei sugeba palaikyti viduje mažesnę RH. Vėl gi,
moksliniais lozungais remiantis, kai lauke pakankamai šalta, nėra nieko
lengvesnio, kaip šildant sudaryti pakankamą ventiliaciją ir RH viduje
labai nesunkiai krenta pakankamai žemai (iki ~15-20%). Taip, šilumos
nuostoliai, bet ir adekvatus drėgmės surinkėjas ne kelis šimtus vatų
kainuoja...
Todėl neskubėk su išvadomis, kas tinkama, o kas netinkama. Džiuvimas,
beje, yra pakankamai ilgas procesas (net ir su drėgmės surinkėju), o
greitas procesas (spartus džiuvimas) dar ir kenksmingas neretu atveju.
Šiaip namas pats sėkmingai išdžiūna per kelis šildymo ir vasaros
sezonus, o drėgmės surinkėjas tikrai neišdžiovina jo per kelias savaites
ar mėnesius (tik sparčiau pašalina drėgmės perteklių).