Tema: Re: lizingas
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-11-24 15:46:57
Vien tik ji pati savaime neturi absoliučiai jokio poveikio eiliniam valstybės-piliečio santykiui, kol nesibaigė tos Direktyvos įgyvendinimo terminas. Paprastai tie terminai būna tarkim 1-5 metai.

Na ir kaip pvz:
Tarkim (hipotetiškai) priimta ES Direktyva, liepianti sutvarkyti šalies įstatymus taip, kad už laukinių briedžių keliuose padarytą žalą šalies-narės piliečiams būtų atlyginta. Teisinį reglamentavimą sutvarkyti būtina iki 2013-12-31.

Na tai vat jums ir prašom - Direktyva yra, priimta ir galiojanti. Tačiau iki 2014 m. gali visiškai neveikti pas mus, nes juk realiai nėra LR įstatymų, reglamentuojančių konkrečiai šią teisinio valstybės-piliečio santykio sritį. Na, parkirto mano UAZ'iką briedis, ir turiu atsispausdinęs Direktyvą - tačiau realiai ji nieko man nesuteikia, jokios teisės reikalauti (neparašyta, nei kas konkrečiai turi atlyginti - Aplinkos Apsauga, Susisiekimo Ministerija, dar kas nors?), nei procedūros (kam skųsti, ar per policiją forminama, kur dokai turi nukeliauti - ar būtina kaskart per teismus tąsytis), nei sumos (100% turtinės žalos + 50 000Lt neturtinės?).

Žodžiu, žvelgiant tuo aspektu - taip, realiai ji pas mus negaliojanti. Tačiau mes privalėsim priimti atitinkamus įstatymus. Ir jei priimsim įstatymus, bet jie neatitiks Direktyvos dvasios - skaitysis, jog Direktyva nėra įvykdyta, ir vėlgi tos pačios mano aprašytos anksčiau pasekmės.

J.