Tema: Re: Fantastika
Autorius: Blynas
Data: 2009-05-19 17:37:25
"VNO" <gabrielmTRINKSITA@takas.lt> wrote in message news:guue0v$ua5$1@trimpas.omnitel.net...
> Blynai,
>
> Saunu kad atsakinejo normaliai i postus.
> Ryte permeciau konstitucija dar karteli.

Argumentuota diskusija man visada patinka :)

> Ar atkreipei demesi i ta fakta, kad be vyriausybes ir/ar seino prezidento dekretai negalioja?
> Pvz Seimas gali priimti bet koki istatyma be prezidento, uztenka tik kad jis kelis kartus vetuotu.
> Kiek prisiminu, po antro prezidento veto, istatymas priimamas be jo.
>
> o atvirkstines tvarkos nera.
> Isleido dekreta prezidentas, seimas atmete ir atia.

Taip, čia yra išdava to, kas vadinama "prezidentine-parlamentine" sistema :). Daugiau apie tai galima paskaityti čia:
http://www.tspmi.vu.lt/files/mokslkonfer/lukosaitis_2003.doc

> Ypac patiko naujos prezidentes pasaka apie ministrus:)
> Tipo grieztai kalbesis :)
> Nu tai ar galiu taip pasneketi.
> 84 str. p9. !!! Kaip manai be Kubiliaus atleisti bent viena ministra gales?

Manau, kad dabar ji turi tam pagrindo, vadovaudamasi 92 str. Dalies citata:
"Vyriausybė grąžina savo įgaliojimus Respublikos Prezidentui po Seimo rinkimų arba išrinkus Respublikos Prezidentą."

T.y. nors tai laikoma ir formalumu, bet formalumas yra tas, kad visa vyriausybė atsistadydina, ir prezidentas juos tvirtina iš naujo. Manau, jei nekalbėsim apie kraštutinius piktnaudžiavimo valdžia atvejus, šitai yra labai rimtas pagrindas.

> Zodziiu - kaip ir sakiau - be seimo vidaus reikaluose musu prezidentas gali nuli.
> Ir jei musu 68% prezidente bandys koaliciaji kenkti, tai netikiu, akd Seimas priims jos dekretus.

Gal aš naivus, bet nemanau, kad Kubiliui koalicija pati savaime yra vertybė. Tai yra priemonė tikslui pasiekti, todėl argumentuotai motyvuodama, pasiremdama 68% piliečių balsų (kas iš moralės taško žiūrint yra labai svarbu), Grybauskų mergina gali tikrai nemažai. Ypač turint mintyje, kad Kubilius ir visa valdančioji dauguma bent jau kol kas rodo jai tik paramą. Neįsivaizduoju, kaip konservatoriai, parėmę Dalią per rinkimus ir dėl to net nekėlę savo kandidato į Prezidento rinkimus, pažiūrėtų rinkėjams į akis, jei pradėtų piestu stoti viskam, ką sugalvotų 68% gyventojų paramos turinti Prezidentė... Nebūtų valdžioje iki 2109 metų, ko gero :)