Tema: Re: Gal kas bande svieziaspienas.lt?
Autorius: Ruta
Data: 2009-10-14 17:07:55
Povilas schrieb:
> "Ruta" <rutapeter@online.de> wrote in message
>
> Pakomentuok.Tamsta gi kazkada labai profesionaliai isaiskinai kaip pieno
> produktai gaminami kombinatuose.

Čia daug priklauso nuo to, ką tu vadini "juntamai"? Skonis? Išvaizda?
Spalva? Iš to gaunasi objektyvūs skirtumai (kurie kaipo tokie
egzistuoja, nors patys savaime nėra nei blogi, nei geri) ir grynai
subjektyvūs pojūčiai.

Iš tikrųjų eiliniam žmogui "iš akies" patikrinti galima tik
nehomoginizuoto (!) pieno riebumą - jis per tam tikrą laiką nusistovi.
Nes pienas yra "riebalų skystyje" emulsija - nusistovi "originale" gana
stambūs riebalų lašeliai. Bet, pvz., jeigu pienas "ėjo" per daug
vamzdžių / žarnelių (taip bus, jeigu turi ne vieną karvę ir nori
tinkamai atšaldyti pieną - jei daryt profesionaliai, teks naudoti
plokštinius aušintuvus (panašiai, kaip mašinos radiatorius ;)), buvo
pilstomas "ribiniu" slėgiu, vežamas -  tie riebalų lašeliai nori nenori
šiek tiek "išsitaško", susmulkėja, ko pasekoje nusistovi daug lėčiau:
jei paimsi litrą tik ką pamelžto, ir litrą to paties pieno po visų
procedūrų, ir pastatysi nusistovėt, tai po pusdienio skirtumas dar bus
akivaizdus.

O skoniui svarbu dar ir pvz., baltymų kiekis. Na, ir pašarai tikrai
vaidina labai didelį vaidmenį, tiek skoniui, tiek spalvai.

Nors galų gale, mano galva, svarbiausias sveikatos požiūriu momentas
yra, kad nebūtų mikrobiologiškai kokiu brudu užterštas (čia ne apie
pieno rūgtšties bakterijas kalbu, tos ne bėda, nebent tik susierzinimas,
jei pienas per greitai surūgsta) ir be antibiotikų likučių - o taigi
sveikų arba TEISINGAI gydomų karvių ir ŠVARIAI perdirbamas. Be spec.
laboratorinės įrangos tokių dalykų nepatikrinsi. Tenka tik pasitikėti
gamintoju, jį - pagal galimybes - atsakingai pasirenkant.