Tema: Re: Šunų socializacijos testo tvarka
Autorius: Justina
Data: 2009-11-04 19:18:50
"Daiva D." <ddaiva@gmail.com> wrote in message
news:hcptcp$9fd$1@trimpas.omnitel.net...
> kartoju: Gulėjimas su išlaikymu - gana svarbi testo dalis, iliustruojanti
> šuns nervų sistemos stiprumą. Silpnos nervų sistemos šuns reakcija į
> neįprastus dirgiklius neprognozuojama.

Kodėl būtent gulėjimas, o ne sėdėjimas, stovėjimas? Silpnos nervų sistemos
šuns reakcija į neįprastus dirgiklius neprognozuojama - taip, bet kodėl ta
reakcija turi būti būtent iš gulimos padėties, nesant šeimininko? Kodėl
nepakanka tuos dirgiklius sukelti šuniui esant ant pavadėlio su šeimininku
(kas ir yra kitose testo dalyse su dviratininku, praeiviais ir kt.)? Arba
šunį pririšus prie tvorelės, nu tegul stovi, sėdi, guli, trypčioja ir
laukia, reaguoja ar nereaguoja į dirgiklius. Bet ne, jis turi būtinai
gulėti, o jei ne, tai maunam antsnukį. Šuo vienas paliktas guli traukinių
stoty ir pro šalį prabilda traukinys, man atrodo visiškai normalu, kad jis
tokioj vietoj ir su tokiu triukšmu, gali atsistoti ar atsisėsti - gal
nustebo, gal nesaugiai jaučiasi, gal dar kas nors.
Nežinau, ar aiškiai formuluoju mintis. Tiesiog man atrodo čia per daug
dresūros elementų, kaip ir kažkas minėjo - na, tikrai dresuotojai papildomai
užsidirbs. Mano asmenine nuomone, socializacijos testas ir turi būti
socializacijos testas, realiomis, gyvenimiškomis sąlygomis. Žmonės šunų
stotyse pririštų nepalikinėja, o prie parduotuvių traukiniai nevažinėja.