Tema: Re: cia kazkas piktinosi muitines ir pasto tarnybu darbu...
Autorius: LabaiNeSpauda
Data: 2011-03-29 08:49:54
Va muitines atsakymas:
Juridinių asmenų  fiziniams ir juridiniams asmenims atlygintinai iš trečiųjų
šalių atsiunčiamos pašto siuntos ( užsakomos internetu, pagal katalogą,
įsigytos aukcione),  kuriose nėra akcizais apmokestinamų prekių ir, kurių
savoji vertė ne didesnė kaip 150 eurų, importo muitais neapmokestinamos.
Tačiau importo PVM bus neapmokestinamos tokios siuntos, kurių bendra prekių
vertė neviršys 75 litų. Jeigu siuntos savoji vertė viršija 150 eurų,  ji
turėtų būti apmokestinta (21 proc. PVM ir LITAR duomenų bazėje nurodytu
importo muito tarifu).

Pašto siuntas, kai šios siuntos atsiunčiamos arba išsiunčiamos su Pasaulinės
pašto sąjungos nustatytos formos dokumentais,  siuntu gavėjų ir siuntėjų
vardu deklaruoja AB Lietuvos paštas.  Siuntas, gautas per VĮ ,,Lietuvos
paštas", klientai atsiima ir sumoka importo mokesčius pašto skyriuje, iš
kurio gavo  Pranešimą apie gautą siuntą.

Vadovaujantis 1992 m. spalio 12 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92,
nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, ir 1993 m. liepos 2 d. Komisijos
reglamento (EEB) Nr. 2454/93, išdėstančio Tarybos reglamento (EEB) Nr.
2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, įgyvendinimo nuostatas,
taikymo Lietuvos Respublikoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos
Vyriausybės 2004 m. spalio 27 d. nutarimu Nr. 1332,  3.1. punkto
nuostatomis, teisę deklaruoti atsiunčiamas arba išsiunčiamas pašto siuntas
ir panašias siuntas šių siuntų siuntėjų ir gavėjų vardu be atitinkamo šių
asmenų įgaliojimo suteikiama įmonėms, gabenančioms skubias siuntas,
siunčiamas per pasiuntinių (kurjerių) tarptautinį tinklą, kai šios siuntos
atsiunčiamos arba išsiunčiamos su Tarptautinės skubių siuntų vežėjų
asociacijos nustatytais dokumentais.

Siuntas, kurios siunčiamos per pasiuntinių (kurjerių) tinklą ir kurios
deklaruojamos gavėjo (siuntėjo) vardu, muitiniam tikrinimui pateikia skubių
siuntų vežėjas arba jo igaliotas atstovas. Deklaruojant siuntas, kurių vertė
viršija 75 Lt. (kai prekės įsigyjamos iš juridinio asmens, pvz.
internetinėje parduotuvėje), arba siuntas, kuriu vertė viršija 160 Lt. (kai
prekes fiziniam asmeniui neatlygintinai siunčia kitas fizinis asmuo)
muitinei turi būti pateikiamas Bendrasis administracinis dokumentas.
Prekės, atgabentos oro transportu, deklaruojamos išleidimo į laisvą apyvartą
procedūrai Oro uoste veikiančiame muitinės poste.