Tema: Re: šeimos finansai: bedri vs atskiri
Autorius: eimaz
Data: 2014-02-11 22:12:08
užklausiau ką tik žmonos kaip jai atrodytų geriau, tai sako, aišku, kad
bendri geriau, bet jei jos pinigai susimaišys su mano, tai ji savo pinigų
niekam neatiduoda :)

o jei rimtai, tai žmona uždirba sau (rūbai, grožio procedūros, kuras, auto
remontas ir pan., kartais net ir atostogoms kokioms lieka :) ), o aš uždirbu
viskam kitam. labai paprasta ir niekam iš nieko nereikia kaulyti.

"Trolis"  wrote in message news:ld4t6h$90d$1@trimpas.omnitel.net...

Sveiki,

Matau, kad žmonės pagrinde pasidalinę į du finansų valdymo šeimos modelius:
a) Šeima turi bendrą iždą ir nors dažniausiai fiziškai pinigai būna
konkretaus (-čių) sutuoktinių kortelėse, bet poreikiui esant nėra
problemų tuos pinigus persivesti, imti ir leisti. Jokios skolos yra
neskaičiuojamos, patarnavimai mokami bendrai, taip kaip patogiau. VIsos
kitos išlaidos irgi bendrai. Taigi niekas nesuka galvos dėl to, kieno
pinigai kur nuėjo

b) Vyras ir žmona turi atskirus biudžetus ir dalinasi komunalinius ar
kitas išlaidas pusiau. Neretai vienas kito finansų ir išlaidų neriboja,
nekontroliuoja.Neretai pritrūkus pinigų ima skolintis vienas iš kito (ne
duoti neatlygintinai).

Koks modelis ar jo atmaina yra pas jus ir kodėl taip yra? Kokie
privalumai ir trūkumai?
-----------
Mūsų šeimoje yra bendrojo iždo modelis. Aš pats labai nemėgstu jokių
finansinių įsipareigojimų bei bet kokio darbo su finansais, todėl mielai
viską tą nuleidžiu žmonai (kurios ir išsilavinimas yra
ekonomika/bankininkystė). VIsas paslaugas ar išlaidas dalinamės bendrai,
bendras biudžetas visiškai. Visus didesnius pirkinius ar investicijas
aptariame bendrai, parazitinių pinigų leidimo ypročių nėra, o iždas nėra
deficitinis.

Man, kaip ir daugumai kitų bendrojo biudžeto atstovų labiausiai užkliūva
šeimos išsiskaidymas (mūsų, mes vs mano, aš). Galbūt kaip galimus šio
modelio trūkumus matau didežnį galimą konfliktą, kai sutuoktiniai
nelinkę sutarti dėl tam tikrų pinigų leidimo būdų. Šiuo atveju atskiri
finansai gali suteikti erdvės ir mažiau konfliktų.