Tema: Re: Apsauginiu kaukiu galiojimo laika galima prat st jas dezifikuojant?
Autorius: Ruta
Data: 2009-11-30 10:14:53
Faktas schrieb:
> ką aš žinau.
> aš pats aukščiau klausiau: ar kaip per telika sake - visada suserga kai nuajas virusas, kurio neatpaazista kaip kenkejo,
> ar visgi imanoma kazkoks atsparumas, kad nesusirgs? (ar jei ir geras imunintetas tai vistiek silpnai susirgs, bet greit nugales virusa?)
>
> bet koki tai rysi turi su filtru ant kvepavimo taku, sterilia aplinka ir iprastinem bakterijom?

Labai supaprastintai imuninė sistema veikia taip:

Tavo kraujyje visą laiką yra limfocitų ir monocitų, kurie "tikrina", ką
reikia mesti iš organizmo lauk. Sutikę "priešą" jie "nuima atspaudą" ir
pagal tai gamina specifinius antikūnius, kurių pareiga ir yra tą priešą
sudoroti ir išmesti lauk.

Vieną kartą susidūrus su tam tikra "priešų" rūšimi, kraujyje visą laiką
cirkuliuoja šioks toks su juo kovoti skirtų antikūnių kiekis, be to, yra
žinoma "matrica", todėl atitinkamų antikūnių pasigaminama greitai ir daug.

Nepažįstamo "priešo" gali neatpažinti visai, arba antikūnių gamyba
vyksta per lėtai - žmogus suserga.

Iš čia ir ryšys: filtras ant kvėpavimo takų sulaiko ne tik tavo
įkvepiamus, bet ir tavo iškvėpiamus mikroorganizmus, kurie, tau
įkvepiant vėl, koncentruojasi. Nesvarbu, kad tavo organizmui jie gal ir
pažįstami - jeigu jų bus daug, imuninė sistema gali ir nebesusidoroti -
tiesiog dėl kiekybės. Juo labiau, kad nešiojamoje kaukėje gana palankios
sąlygos jiems daugintis - drėgmė ir, sakyčiau, koks 30 °C...