Tema: Re: Israel bans palestinian Ahed al-Tamimi from traveling abroad
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2018-09-09 13:33:08
> NKVD neteisina komentatoriai, tik primena atsiminimus - ka pokario
> partizanai ? padejo bomba i komsomolcu sokius, zarnos ant lempu, pakore
> pirma istojusi i kolchoza. vadovas chebros koks nors vanagas, pats ranku
> nesitepe, uz pavaldinius neatsako. istorija isbaltinta kaip isange.

O as manau, kad per mazai saude.

"Kitos mėnulio pusės“ užtemdyta kolchozų pradžios istorija"
3w alfa.lt/straipsnis/13972689/
Kitos.menulio.puses.uztemdyta.kolchozu.pradzios.istorija=2012-03-07_07-00/
2009 metais Lietuvos istorijos institutas išleido Mindaugo Pociaus knygą.
Ji buvo pavadinta partizanų dergimo knyga.
-
Kur šaudymų visame krašte įrodymai?! Jų nėra. Knygoje įvardytos partinio
ir sovietinio aktyvo netektys pagal pareigas 1948 metais. Tame sąraše
nėra nė vieno partizanų nužudyto kolchozo pirmininko ar kolchozninko.
Pagal čekistų raštus, 1949 m. žuvo 42 kolchozninku.

Kažkodėl M.Pocius nepasinaudojo sovietmečio leidinio „Kruvinos žudikų
pėdos“ (1968) informacija, kurio tikslas buvo kompromituoti partizanus.
Paaiškėja, kad per visą laiką iki 1957 m. iš penkių pietų Žemaitijos
rajonų vieninteliame Šilalės r. buvo nužudytas (1949 m.) vienas kolchozo
organizatorius, Balsių apylinkės deputatas. Jurbarko ir Šilutės r.
nušauta po vieną pirmiausia į kolchozą įstojusį valstietį. Daugiau
mirties bausmėmis buvo nubausta kolchozų pirmininkų - iš viso 34. Nė
vieno nužudyto pirmininko šeima nenukentėjo. Žvelgiant iš šalies
neatrodo, kad partizanai stipriai trukdė kurti kolchozus.

neturėtume neatsižvelgti, jog kolchozams vadovauti, jiems „kelti“ buvo
skiriami vakarykščiai stribai, susikompromitavę aktyvistai. Vytautas
Liubinskas, 1951 m. pradėjęs dirbti Kaišiadorių r. vyriausiuoju
veterinarijos gydytoju, prisimena: „Kolūkių pirmininkais dirbo partijos
statytiniai. Daugelis jų (...) buvo perėjūnai, girtuokliai, savanaudžiai,
neveiklūs ir mažai išmanę apie žemės ūkį.“

Sutiktina su Kęstučio Girniaus senokai padaryta išvada, kad kolchozų
steigimo įkarštyje partizanai elgėsi santūriai. Sprendžiant pagal mūsų
krašto patirtį, ir reti kolchozų pirmininkų nubaudimo mirtimi atvejai
turėjo stiprų profilaktinį poveikį. Nors apylinkėse nebuvo nužudytas nė
vienas kolchozo vadovas ar kitas pareigūnas, žinios, kalbos apie
nubaustuosius pasiekdavo nuošaliausius kaimus, vertė paisyti partizanų
nusiteikimo bausti kolchozų steigėjus, vadovus. Pirmojo mūsų apylinkėse
kolchozo nariai pirmininku išsirinko ryšius su partizanais palaikantį
žmogų. Manyta, kad tokie partizanams neužklius, bus priimtini ir valdžiai.