Tema: Re: Filmavimas vieshoje vietoje
Autorius: KEdas
Data: 2013-01-02 23:18:47
Kažkodėl, anot visuomenės *informavimo* įstatymo, negalima ir filmuoti.
http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=280580&p_query=&p_tr2=#straipsnis13

13 straipsnis. Asmens teisių, garbės ir orumo apsauga
1. Siekiant nepažeisti asmens teisių, apsaugoti jo garbę ir orumą,
*renkant* ir viešai skelbiant informaciją draudžiama:
5) filmuoti, fotografuoti vaiką ar daryti jo garso ir vaizdo įrašus be
nors vieno iš tėvų, globėjų ar rūpintojų ir paties vaiko sutikimo.
Draudžiama naudoti vaikų fotografijas, garso ar vaizdo įrašus erotinio,
pornografinio ir smurtinio pobūdžio informacijose;

Manau, kad jei reikalas prieitų iki teismo, būtų nutarta, kad
*absoliutus* draudimas fotografuoti yra redakcinė įstatymo rengėjų
klaida, nes draudimas rinkti informaciją niekaip nesusijęs su
informacijos skleidimu ar su asmenų orumo ar garbės apsauga. Negali būti
draudžiama rinkti informaciją nežeminant garbės ar orumo, tą teisę
garantuoja Konstitucijos 25 str.

http://www3.lrs.lt/home/Konstitucija/Konstitucija.htm
25 straipsnis
Žmogus turi teisę turėti savo įsitikinimus ir juos laisvai reikšti.
Žmogui neturi būti kliudoma ieškoti, gauti ir skleisti informaciją bei
idėjas.
Laisvė reikšti įsitikinimus, gauti ir skleisti informaciją negali būti
ribojama kitaip, kaip tik įstatymu, *jei* tai būtina apsaugoti žmogaus
sveikatai, garbei ir orumui, privačiam gyvenimui, dorovei ar ginti
konstitucinei santvarkai.
Laisvė reikšti įsitikinimus ir skleisti informaciją nesuderinama su
nusikalstamais veiksmais - tautinės, rasinės, religinės ar socialinės
neapykantos, prievartos bei diskriminacijos kurstymu, šmeižtu ir
dezinformacija.
Pilietis turi teisę įstatymo nustatyta tvarka gauti valstybės įstaigų
turimą informaciją apie jį.