Tema: Re: poreikiai
Autorius: Final Contact
Data: 2011-09-19 15:12:24
chia kapitlizmo vs socializmo pagrindai pagal marksa, idomu, vienok.
kapitalistai turi darbo irankius ir yra ishnaudotoju klase.

"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:j56oa2$e5o$1@trimpas.omnitel.net...

Pagrinde cia kaltas darbo nasumas ir pasidalijimas. Bet esant tik nasiam
darbui, be jo pasidalijimo - koks liutas prisieda, ir gali kelias dienas
gulineti, smauglys prisiedes gali snausti menesius. Vyraujant namudiniam
ukiui, zmogus irgi prasimano maisto, susirencia busta ir, jei jo darbas
pakankamai nasus, likusi laika nelabai ka veikia.

Darbo pasidalijimas prasidejo prievarta - stipresni ir izulesni priverte
kitus aprupinti juos maistu, drabuziais ir bustu, o patys prisieme
valdymo ir kariavimo funkcijas. Tie valdantieji atrinkdavo ir ivairius
nagingus meistrus, juos specializuodavo, aprupindami ju bazines
gyvybines reikmes. Galiausiai, didejant darbo nasumui, prie ko labai
prisidejo visi tie, neturintys tenkinti savo baziniu gyvybiniu poreikiu,
vis maziau reikejo dirbanciuju srityse, tenkinanciu bazinius gyvybinius
poreikius. Tad pastoviai ismetama is tu baziniu sriciu darbo jega turi
prasimanyti budu kaip isvilioti baziniu prekiu ir paslaugu pertekliu is
juos gaminanciuju/teikianciuju. Todel didejant darbo nasumui zmonija
dirba gal net daugiau, todel sistema jautri krizems - zmones del ivairiu
priezasciu gali staigiai sumazinti savo nebaziniu poreikiu tenkinima,
tuo sukeldami dideliu problemu ju tenkintojams, kurie savo ruoztu
neretai turi pradeti riboti ir baziniu poreikiu tenkinima, kas sukelia
problemu ir pastariesiems. Tokia sistema budinga gana laisvai rinkos
ekonomikai.

Alternatyva butu riboti darbo laika - tuomet sistema suktusi ne taip
smarkiai, mazesni nebaziniu produktu ir paslaugu kieki daugumai zmoniu,
tikriausiai, kompensuotu padidejes laisvalaikio kiekis ir suletejes
gyvenimo tempas. Tik praktiskai tai igyvendinti vargu ar imanoma, nes
visu pirma reiketu pazaboti zmoniu prigimti buti -esniais uz kitus,
antra, to dazniausiai nenori valstybiu valdantieji, nes suletejus
ekonomikai vienoje salyje, menkeja ir visokeriopa jos galia kitu
atzvilgiu. O tie valdantieji juk irgi visada nori buti -esniais, be to
ir tokiu valstybiu gyventoju tarpe kyla nepasitenkinimas, kad kitu saliu
gyventojai turi daugiau.