Tema: Re: IDV keli durni klausimai
Autorius: Laimis
Data: 2011-02-03 02:38:24
Vdienis rašė:
> O tarkime is IDV gaunu 0 pajamu (si menesi) ir studijuoju - man reikia
> vistiek moket 72Lt minimuma nepriklausomai kad studiju fondas ar tais
> valstybe ta jau sumokejo?

Valstybė tave minimaliai apdraudė, bet ne sumokėjo (taip tiesiogiai,
kaip skaičiuoji). Tu esi apdraustas. Taškas.

Tačiau, jei pradedi veiklą, tai jau pats moki nuo tos veiklos pajamų.
Taip, galioja minimalus mokestis, kurį reikia sumokėti (t.y. 12 x MMA x
9%).

Tai, kad reikia mokėti sveikatos draudimo mokestį nesusiję su tuo, kad
jis neva jau sumokėtas (valstybės) ir jokiu būdu nereiškia, kad moki
dvigubai (labai jau greiti ne savo sumokėtus pinigus skaičiuoti).
Valstybės esi tik _minimaliai_ draudžiamas (preziumuojant, kad neturi
pajamų ir todėl pats dar negali to padaryti), tačiau jei įsidarbini ar
pradedi vykdyti veiklą, tai atsiranda pajamos ir prievolė mokėti mokestį.

Analogiškai: jei tūlas dirba keliose darbovietėse, tai KIEKVIENOJE jų,
jis (dvigubai, trigubai...) sumoka PSD  ir tai, kad viena darbovietė
neva jį jau apdraudė, niekaip nepanaikina prievolės mokėti mokestį nuo
uždirbamų pajamų kiekvienoje darbovietėje.

Dar kitais žodžiais: jei žiūrėti į PSD mokestį, kaip tik į prievolę
įvykdyti kažkokį (minimalų) reikalavimą (t.y. apsidrausti), tai tokiu
požiūriu niekaip nesigauna pateisinti to, kad uždirbantis 10k moka daug
didesnį mokestį, nei kitas, kuris uždirba 800. Juk jiems abiems pakaktų
apsidrausti sumokant kažkokį fiksuotą mokestį? Koks tai turėtų būti
mokestis, kad tau nebešviestų, kad jis sumokamas dvigubai, trigubai...?
NE, tas mokestis nėra fiksuotas, jis priklauso nuo uždirbamų pajamų,
todėl ir neteisinga galvoti, kad „aš jau apsidraudžiau, kodėl iš manęs
dvigubai reikalauja“. Tu apsidraudi ne sumokėjęs minimalų mokestį,  o
tam tikrą procentą nuo visų uždirbamų pajamų.

Pajamos iš IV negali būti 5 Lt per metus. Negali būti ir 864 Lt per
metus. Tai -- akivaizdu.
Minimaliu PSD mokesčių netiesiogiai (nežinau, galbūt tai ir politikos
dalis) skatinama/tikimasi, kad tokia veiklos forma būtų uždirbama bent
jau kelis šimtus per mėn. Žinodamas sąlygas, turi teisę rinktis kitą
veiklos ar sandorio formą.