Tema: Re: ar yra teise i seksa ?
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2010-10-14 10:12:58
Zaprasto!
1. Administracinių Konstitucijos pažeidimų Kodekse, specialiojoje dalyje, numatytos nuobaudos.

2. Kalbėsiu liaudiška kalba. Taigi, yra teisė, ir yra prievolė. Teisė tai toks daiktas, kurį įgyvendinti žmogus (kalbam apie mūsiškius) GALI, jei jei kiti jam tą teisę suteikia.
Teisės filosofai pamini dar tokį reiškinį kaip teisių ir pareigų vienovė bet kuriame etnose. Esmė yra ta, kad už tam tikras individui suteikiamas teises jis turi atidirbti savo chebrai "pareigomis".

LR Konstitucijoje visiems gyviems 18-likiniams suteikiama balsavimo teisė.
Galima pradėti straipsnio analizę nuo to, jog net ir imbecilams ši teisė suteikiama, tik jiem valdžia (t.y. mes visi) jos praktiškai įgyvendinti (pasinaudoti) neleidžia.
Toliau galim pamąstyti apie tai, jog ši teisė iš dalies yra tokia "apribota". Na, rinkimai vyksta labai retai, o ką daryti, jei aš balsuoti noriu rytoj?
Tad čia jau išnyra kaip ir teisės "sąlygiškumas" - teisę turi, pasinaudoti gali, bet ne visur ir ne visada!
Norėdamas teisę įgyvendinti - privalai atlikti šiokias tokias PAREIGAS. Kaipo:
- gyvas sulaukti rinkimų dienos;
- nusivilkti iki balsadėžės;
- pademonstruoti savo 8 metų senumo fizionomiją sename pase kokia nors kaimo kaimynei;
- suraityti tris kryžiukus į registravimo žurnalą (va, jau netgi pareiga išmokti laikyti tušinuką atsiranda);
- TAISYKLINGAI užpildyti balsavimo biuletenį - jei neteisingai užpildysi - tavo teisė tiu tiu. Keturiems metams;

Tad norėdamas pasinaudoti šia teise, turi atlikti begalę visokių formalumų (prievolių). Bet čia viskas dar lengvai palenda po teisių-pareigų vienove.

Dabar dėl to pasinaudojimo privalomumo. Na, filosoškai galima būtų taip išmąstyti:..... xuj, niekaip :)
Nors dar giliau filosifiškai - taip, norėdamas įgyvendinti savo teisę, tu kaip ir privalai ja pasinaudoti - kaip kitaip tu ją įgyvendinsi?

3. Reziumuojant - gerai dar, kad BK nenumatyta bausmė už savižudybę. Pvz, palindus po traukiniu - piniginė bauda iki 100MGL, nušokus nuo tilto - laisvės apribojimas iki 3 mėn, arba teisės užimti tam tikras pareigas atėmimas iki 5 metų...

J.