Tema: Re: del bendriju
Autorius: Linas Petkevičius
Data: 2010-01-04 23:52:53

"Z." <public@clubxxx.org> parašė naujienų
news:hhtmmn$ug2$1@trimpas.omnitel.net...
> na buhaltere pazadejo uz 10 dienu pateikti popierius, bet jau ji ta dare
> pries pora savaiciu, tik "truko" popieriu, dabar vel ju gali "trukti".
> Mane domina ka cia padarius greiciau, nes laikas eina, kaip priversti
> pateikti visa pilna finansine ataskaita, jei bendrijos pirmininke su
> buhaltere "pamirsta" popieriu paimti i susirinkima?

Pateikti privalo, nes:

"Bendrijos valdyba (bendrijos pirmininkas) per 5 darbo dienas
nuo  bendrijos  nario  kreipimosi dienos  privalo  suteikti   jam
informaciją apie bendrijos valdymo ir kontrolės organų nutarimus,
turtą, lėšas, įmokas ir kitus privalomus mokesčius, susijusius su
bendrijos veikla."

Kaip priverst... Lituoklis po panagemis ar lygintuvas i subine ne variantas.
Lieka teismas. Bet gal padetu supazindinimas su tokiomis citatomis:

Bendrijos pirmininka informuoti, kad:

"Bendrijos valdyba (bendrijos pirmininkas) privalo solidariai
atlyginti bendrijai nuostolius, padarytus dėl valdybos (bendrijos
pirmininko)  nutarimų, priimtų pažeidžiant bendrijos įstatus,  šį
ir  kitus Lietuvos Respublikos įstatymus. Nuo pareigos  atlyginti
nuostolius  atleidžiami  tie  bendrijos valdybos  nariai,   kurie
balsavo prieš tokį nutarimą arba nedalyvavo posėdyje jį  priimant
ir per 7 dienas po to, kai sužinojo ar turėjo sužinoti apie  tokį
nutarimą,   įteikė  valdybos  pirmininkui  rašytinį     protestą."

Buhalteriui priminti, kad:

" Tas,   kas   privalėjo   tvarkyti,  bet  netvarkė  teisės  aktų
reikalaujamos   buhalterinės  apskaitos  arba  aplaidžiai  tvarkė
teisės  aktų  reikalaujamą  buhalterinę  apskaitą,  arba įstatymų
nustatytą laiką nesaugojo buhalterinės apskaitos dokumentų, jeigu
dėl  to  negalima visiškai ar iš dalies nustatyti asmens veiklos,
jo   turto,   nuosavo   kapitalo   ar  įsipareigojimų  dydžio  ar
struktūros,
  baudžiamas  teisės  dirbti tam tikrą darbą arba  užsiimti   tam
tikra  veikla atėmimu arba bauda, arba laisvės apribojimu,   arba
areštu, arba laisvės atėmimu iki dvejų metų."

Neuzmirsti atkreipti demesio, kad tai ne koks ATPK, o BK.

> Kaip dar galima efektyviai viska issiaiskinti kaip ten buvo vedama viskas.
> tikriausiai belieka i teisma paduoti bendrijos pirmininke su buhaltere nes
> nepateikia visu reikiamu dokumentu revizoriams per numatytas istatymu 5
> dienas?

Nu tai viska zinai, ko cia dar klausineji?

> Tai dabar ir bus bandoma ta vekseli uzgincyti teismo budu, kaip neteisetai
> pasirasyta.

Lengva nebus - ishkart nusiteikit.

> Todel ir ieskom kazko kas is teisines puses galetu padeti.

IMHO ne newsai jums pades.

> Ir dar tas niuansas, o narys atsisako bendrijos narystes? kaip ten tie
> visi reikalai tada :)?
> Kaip mokami mokesciai ir pan. ir uz ka mokami ir ar tada jau pilietis buna
> laisvas nuo bendru bendrijos skolu, jei pats nieko neskolingas uz
> komunalinius ir sildymus bei vandeni?

Mokama tiesiai paslaugu tiekejui. Del ankstesniu skolu IMHO reik ziuret -
ant kiek solidari bendrijos ir savininko atsakomybe.

> Beje kai antstoliai isiesko is bendrijos, is ko jie konkreciai bando
> ieskoti pinigu?

Papke su popieriais, pirmininko kede, stalas, lesos sasaitoje (aha - guli
ten milijonai)

>ar gali tiesiogiai arestuoti bendrijos nario saskaita ar turta ir
>nusiskaityti kiek jiem reikia?

Pagl vekseli - tikrai ne.

>ar tai liecia tik pacios bendrijos bendra saskiata ir bendra turta (pvz
>laiptine :)

 Bendrijos saskaita - taip, gali ir be teismo sprendimo. Bendras turtas -
ne. Jis ne bendrijos.