Tema: Re: Programines iragnos perpardavimas
Autorius: Eimis
Data: 2009-10-27 00:32:08
Pakeliu seną temą, nes pražiopsojau ;-)

"Jonas Sergejenka" <johnas@kazhkur.com> wrote in message
news:hb9tbi$kls$1@trimpas.omnitel.net...
> Paprastai jei nori ateityje laisvai perleisti MS licensiją kitiems, tai
> turėsi pirkti brangesnę, ne OEM.
> Kai perki OEM - tai bent anksčiau ji būdavo teoriškai rišta prie HDD, ir
> jei nori perduoti licenciją kitam (jei tai leidžia sutartis), tai parduodi
> su visu kompu.

Tai kokios problemos - ar kur nors rašiau, kad gali atskirti. Versijų buvo
visokių: pelė, HDD, 4 esminiai komponentai, galiausiai aktyvacija. Kita
vertus, kompą gali parduoti koks yra, ir po vieną komponentą legaliai keisti
iki nuprotėjimo. Liks korpusas su lipduku - įrodyt, kad kas nors blogai!

> Žmogėnai, licencija - tai ne teisė į pilną daiktinę nuosavybę. Tai tik
> leidimas naudotis. LEIDIMAS. Jei tave pakvietė kažkas į svečius, tai
> nereiškia, kad tu vietoj savęs gali nusiųsti kokį nors bomžiuką. Ar manot,
> kad taip visai normalu?

Kvietė mane, kaip anonimą, vartotoją, balsuojantį pinigais, kurie nėra bilo
leidžiami. Taip, manau, kad tai normalu. Jei jiems nepatinka - turi
pilnavertę teisę su kiekvienu vartotoju sudaryti vardinę, ne anoniminę
sutartį. Dar kartą aiškinu - niekas netrukdo OEM perleisti negražinamai, su
visais priklausiniais, prievolėmis ir teisėmis. Tai elementaraus
ekvivalentiškumo principas.

> Perkate ne CD plokštelę su įkeptais MS langais, o licenciją! Knygų,
> nevardinių teatro bilietų, ir kitos panašios egzotikos nepaniokit į
> licencijavimą.

> Čia greičiau jau būtų sutikimas leisti vienai spaustuvei išleisti tavo
> knygas (tau sumokant tarkim 20%), o paskui ta spaustuvė ATIDUOTŲ tą teisę
> kitam leidėjui, su kuriuo tu neturi jokio kontrakto. T.y., senoji
> spaustuvė jau kaip ir nesinaudoja suteikta teise spausdinti knygas, ane?

Pats rėkiate, pats mušate :-) T.y. kišate, kokio argumento esą, pasak jūsų
negaliu naudoti, o jūs tuoj pat panaudojat. Jaučiamės eksliuzyviai truputį
ane? :-P

Elementarus atsakymas - aš knygos nekopijuoju, netiražuoju, negaunu jokios
pridėtinės vertės. Perduodu ne šabloną, ne originalų spaudą, tinkamą
tiražavimui, o tik elementariai 1 naudojamą aktyvią instaliuotą kopiją,
kartu netekdamas pats galimybės tuo naudotis negrįžtamai, na bent jau tos
tranzakcijos ribų atžvilgiu. Dar kartą aiškinu - M$ ir kiti normalūs
tiekėjai turi mechanizmus, kaip perleisti vardines licenzijas, o nevardines
nedraudžia perkelti, jei tenkinamos visos kitos sąlygos, nurodytos
anoniminėje GVLS. Ir jas patenkinti yra NESUNKU, jei esi normalus pilietis.

Man tik neaišku, iš kur kyla ta mankurtinė logika. Atrodo dirbate normalioje
kontoroje, kuri kepa sandėlių sprendimus ir softą tame tarpe, o mąstymas
toks, kad rusijos KGB metodai atrodo vaikiški. Nėra po to ko skųstis, kad
geriau dėti skersą ant viso licenzijavimo, kuris ne freeware ideologija, ir
GNU-stiliaus licenzijomis paremtas.

O tokio auto-nihilizmo rezultatas po to, kad nusipirkus naują kompą su
WIN-OEM ir bandant gražinti Windowsus (nes per garantinį laikotarpį jums jie
netiko), patenkini į žiniasklaidą kaip sensacinis egzempliorius, nukovęs
Galiotą.