Tema: Re: Vaiku pornografija - ziuretojas/turetojas
Autorius: Bronco
Data: 2017-01-04 18:56:24
On 2017-01-04 01:37, Fred wrote:
> As palaikau ta poziuri, kad nelegalios gali buti tik tos veikos, kurios
> visais laikais visose visuomenese buvo vienodai neigiamai traktuojamas,
> pavadinciau tai "tikraisiais" nusikaltimais.

Neįmanoma ir netikslinga to išskirti į atskirą grupę, nes net tie
"tikrieji" nusikaltimai yra labai santykinis dalykas ir kiekvienoje
visuomenėje būna išimčių.

Pvz., jei valdovas su palyda eina per turgavietę ir pasiima kas tik jam
patinka nuo prekystalių ir niekam nieko nemoka, vagystė tai ar ne?
Spėju, jog toje visuomenėje tai bus absoliučiai legalus dalykas, kai
prekeiviai dar ir liks pamaloninti, jog valdovas susidomėjo jų prekėmis.

Arba ta pati žmogžudystė. Jei nužudei kaimyną ar to paties ar aukštesnio
socialinio sluoksnio žmogų, beveik visada ir beveik visur tai bus
nusikaltimas, o jei nužudei pvz. kitatikį, jau, žėk, ir nebūtinai tai
nusikaltimas, nors auka gyveno netoliese ar šiaip užklydo į tavo kraštus.

> O visos tos pedofilijos,
> narkotikai, prostitucija, homoseksualumas ir pan. yra dirbtiniai
> "nusikaltimai", kurie nedaro niekam zalos.

Kas yra "žala visuomenei", o kas ne, yra sutartinis dalykas. Jei
visuomenė šiuo metu sutaria, jog tai blogis, tokia veikla
kriminalizuojama. Kai dėl vienokių ar kitokių priežasčių susikaups
kritinė visuomenės narių masė, galvojančių kitaip, veika bus
dekriminalizuota.

Aišku, tai būdinga tik demokratinėms visuomenėms. Nedemokratinėse tokius
dalykus sprendžia caras, karalius, imperatorius, vyriausiasis žynys,
diktatorius ir t.t. ir pan..

>     Tavo issakytos mintys, Bronco, man labai artimos, todel pliusuojuosi
> prie pasakyto :)

Šiaip, tai sutari su šiuolaikine teisės teorija, aš tik ją čia paprasta
kalba paaiškinau ;)

Šiuolaikinė civilizuotų (liberalių) valstybių teisė remiasi pagrinde
dvejomis teisės teorijomis - visuomeninės sutarties ir prigimtinių
teisių. Tsakant, lengvas miksas. Nors nenustebsiu, ypač, jei viskas
pasaulyje klostysis kaip dabar, gali nutikti taip, jog prigimtinių
teisių teorija pamažu nyks kartu su liberaliomis idėjomis, nes būtent ji
ir yra liberalizmo pamatas teisėje.