Tema: Re: Palaidi sunys
Autorius: Bronco
Data: 2016-12-28 18:25:00
On 2016-12-28 17:52, ManXP wrote:
> Pacitavai daug, bet nei vieno dalyko i tema. Galima bent viena nuoroda i
> koki teisma ar istatyma, kur prie butinosios ginties butu paminetas
> gyvunas?

Ką ten dar paminėti? Pingvinus, skraidančias lėkštes ir t.t.? T.y.
prikabinti visą įmanomą sąrašą?

Įstatyme aiškiai parašyta kokio subjekto ir objekto gynyba ir kokiomis
sąlygomis yra būtinoji gintis. Viskas. Daugiau nieko nereikia.

Tavo mintis išvedžiojant gautųsi, jog nuo šuns gintis negalima nei
pačiam, nei ginti kito asmens. Arba, jog šunį galima šiaip sau užmušti
ir nereikalingos jokios būtinosios ginties sąlygos.

O jei dar prisiminus, jog šuo gali būti paverstas ne tik savigynos, bet
ir puolimo priemone, tai iš viso nėra ką komentuoti.

> Cia is istatymu: "Žala gali būti padaroma tik besikėsinančiam
> asmeniui, tai yra būtinoji gintis negali būti nukreipta prieš
> trečiuosius asmenis, o tik prieš besikėsinantįjį"

Iš kokių įstatymų? Paguglinau tavo papostintą frazę, tai ji iš
studijos.tv3.lt "Šiukšlinėlio" :D

http://studijos.tv3.lt/siukslynelis/referatas/18462/?page=4

Teisės norminis aktas, aiškiai formuluojantis kas yra būtinoji gintis ir
kada ji taikoma, yra jau mano papostintas BK 28 str..

> Taip iseina, kad suo yra asmuo pagal LR istatymus? Klausimas rimtas, nes
> as ne teisininkas, tai nezinau...

Tai mažiau tv3 šiukšlinėlį skaityk, tai dar ne tokie dalykai pasirodys.
Be abejo, ten kažkas susiaurino savo teisės aiškinimą iki "tik
besikėsinančiam asmeniui", bet tai yra neoficialus teisės aiškinimas.

Tau dar vienas pavyzdys. Galima būtinoji gintis nuo kėsinimosi
transporto priemone. Tarkim, tave puola automobiliu. Eini siaura tamsia
gatve blogos reputacijos rajone ir į tave nesustodamas rieda automobilis
tave akindamas ilgomis šviesomis. Trauktis nėra kur, rėki, mojuoji,
automobilis nestoja, trauki ginklą, šauni įspėjamąjį į orą, jokios
reakcijos, tada šauni į priekinį stiklą.

Istorijos atomazga. Automobilis buvo iš viso tuščias, nes vairuotojas
pamiršo užtraukti rankinį ir jis nuriedėjo. O tu gineisi šaunamuoju
ginklu kaip nuo realaus puolimo. Bus būtinoji gintis ar nebus? Bus.
Tiksliai tai vadinsis "tariamoji būtinoji gintis". Ir kas juokingiausia,
net šuns neprireikė. O kad automobilis nėra "asmuo", tai net Prževalskio
arkliui aišku.