Tema: Re: Lasisos uzkandis ?
Autorius: Dautarte
Data: 2009-12-12 00:50:29
Nieko neparasei apie tai, koks tai turi buti patiekalas - uzkandis, o gal a
la pagrindinis (nors is saltos, keptos lasisos tai labiau turbut
uzkandziai), bei nieko apie salygas, kuriuose turesi ta lasisa pateikti - ar
lasisa bus kur nors transportuojama, ar tiesiog, atejus namo, reikes greitai
pateikti.

I galva ateina tokie variantai:
Pirmas variantas, paprastesnis - panaudoti lasisa kaip salotu komponenta.
Kiek nesezonas tokiems patiekalams, bet jei reikia... T.y. standartinis
pagrindas = salotu misinys + kokie pomidoriukai/agurkai/itp. + svoguno +
itp. pagal fantazija/nora/galimybes. Padaza/uzpila derinciau prie lasisos
skonio, bet jis negali buti agresyvus, kad "neuzmustu" lasisos.

Antras variantas, daugiau darbo, bet efektas didesnis -  eiti finger food
linkme. Galima sukomponuoti vieno kasnio sumustinukus arba krepselius arba
is anksto iskepti sluoksniuotos teeslos lizdelius arba dar ka nors panasaus.
Ka i juos ideti priklauso nuo lasisos skonio. Bet kepta ir jau salta lasisa
yra kiek sausoka, todel turi buti kazkas slapesnio. Idomus "farso" variantas
gali buti lengvas ir purus verskes+plaktos grietineles ar grietines kremas
su citrina ir pvz. zolelemis (arba kitaip paskanintas) + lasisa - sita
versija man labiausiai tiktu prie trapiu ir lengvu sluoksniuotos teslos
lizdeliu. Kazkada dariau tokius mazus sumustinukus: duona, salotos, kremis
naturalus varskes suris ant vieno duonos galo, zuvis ant kito, 1/4 plono
citrinos griezinelis ir siek tiek sveiziu krapu.

Trecias variantas, daugiau darbo, bet neiprastas  - kazkas panasaus i salta
sluoksniuota terrine pvz. apacioje darzoviu putesiai a la pauksciu pienas, o
ant tokio pagrindo lasisos gabaliukai, o ant ju arba jau nieko t.y. tik
papuosimus arba galima dar pakartoti sluoksnius. Forma/formeles
rekomenduociau iskloti maistine plevele, kad lengviau butu isimti, arba
daryti induose, kuriose bus pateikta.
Darzoviu putesiai (geriausiai zalios darzoves, kad graziai atrodytu su
rausva lasisa, pvz. zali zirneliai, brokolis):
a) is darzoves ir grietineles = darzove isvirti, sublenderuoti, siek tiek
atvesinti, gerai imaisyti istirpdyta zelatina (nedaug, kad butu gana
minksta) ir po to ismaisyti su plakta grietinele, i saldytuva.
b) is agurko ir avokado pagal sios sriubos recepta
(http://dautarte.blogspot.com/2009/08/kremine-agurku-ir-avokado-sriuba-su.html),
tik zinoma sultinio maziau ir zelatino prideti (atsargiai plakdama pilciau i
salta sriuba, kad butu putesiai). Bus labai, labai svelnus pagrindas. Ypac
gerai tiks jei lasisos skonis yra ryskus.

Visur druska/pipirai/prieskoniai ir pan. pagal skoni.
Bet kurio atveju, nepateikineciau tiesiai is saldytuvo, leisciau siek tiek
pastoveti kambario temperaturoje, kad lasisa butu vesi, o ne salta.