Tema: Re: juoda smala(bitumine danga)
Autorius: Romas
Data: 2013-04-22 12:19:16
"Vegys" <nera@nebus.net> wrote in message news:kl1gc0$toa$1@trimpas.omnitel.net...
> Kaime kiek buvo medinukių - visas smaluodavom. Tiek mano tėvas, tiek aš,
> tiek kiti žvejai. Atlaikydavo ~ 10 metų. Tiesa, paskutinius kelis metus
> jau stovis ne koks būdavo. Pirmus tris metus - vandens nė lašo.
>
> Ar tai valties gadinimas - nežinau. Kiekvienas pats sprendžia.
>
> Beje, dėl smalavimo. Seniau tos smalos skirtingos buvo. Viena kietesnė,
> kita minkštesnė. Tėvas tas skirtingas smalas maišydavo, nes jei tik kieta
> tepsi - nutrupės. Jei tik minkšta - nusitrins.
>
> O į plyšius tai jo, pakulos eidavo.

-----------------------------
teisingas valties smalavimas yra gan ilgas uzsiemimas, sausai 4 m valciai,
kuri leidzia vandeni  po truputi  tau butu su visais pasiruosimais gal kokios
4-5 val.
pakulomis uzkamsoma visi tarpai , po to karsta smala nedideliu kiekiu uzliejamos
siules
is isores, ir po to su lietlempe ta smala uzkaitinama, kad issivaiksciotu ir liktu
plonas sluoksnis,
taip smaluota valtis kiek pamenu laikydavo iki 10 m . Trumpiau laiko valtis kuri jei
bega vanduo, paliekama
ir randi valtyje daugiau puses turio vandens, ir taip ji buna kone savaitemis.
kita klaida - uzpila snt siuliu smalos storoka sluoksni ir manoma kad viskas gerai, o
ta smala juk neisigerusi i medzio
pavirsiu , tai tik imitacija, viduryje vasaros tokia smala atsoka , nutrupa
kas del smalos kietumo , tai issprendziama , i silta smala pilamas budavo nigrolas(
toks tirstas juodas tepalas) iki
10 % , ir karsta smala liejant budavo tikrai takesne, geriau liedavosi, ir plonesnis
sluoksnis budavo.
tiek prirasiau, o pagal suzinotas idejas siais metais bandysiu su bitumine danga,

Romanas