Tema: Re: juoda smala(bitumine danga)
Autorius: priest
Data: 2013-04-22 10:29:32
Kadangi pats esu nuo Žemaitijos pakraščio, kur valčių gaminimo tradicijų
nėra, todėl vadovaujuosiu tuo, ką man sako patirtis ir patyrę valčių
gamintojai. Kaip jau minėjau, tas senukas iš Molėtų krašto ( man gaminęs
valtį) pasakojo, kad gera valtis turi laikyti 6-7 metus. Jeigu atlaikys
ilgiau- puiku, bet tai jau  nebe taisyklė, o daugiau išimtis. Taip pat
papasakojo, kad anksčiau valtys būdavo ilgaamžiškesnės, nes žmonės jas
gamindavo iš specialiai parinktų ( minimum šakų), teisingu laiku (žiemą)
nupjautų medžių. O dabar ima bet kokius medžius, vasarą išpjautus ir nori,
kad valtis laikytų 15 metų.
Beje tas senukas man nesakė, kad valtis laikys ilgiau, jeigu jos
nesmaluosiu. O ir kiek man savo akimis teko matyti valčių ( ištrauktų žiemai
ant kranto) ežerų kraštuose ( Molėtų, Trakų rajonuose), nepamenu, kad būčiau
matęs nesmaluotų. Todėl remdamasis tokia patirtim ir smaluoju.
O va argumentas dėl pakulų man patiko, gal reiks pabandyt.

priest