Tema: Re: Kelios mintys apie Sodra, pensijas ir KT sprendima
Autorius: RaR
Data: 2010-04-22 12:43:59
Juokai juokais, o JAV bent jau valstijų teisėjai renkami gyventojų.

Dėl paties sprendimo, tai man atrodo to net neturėjo nagrinėti Konstitucinis teismas. Jis turi veikti nekaip aukščiausias tesingumo organas (tam yra Aukčiausiasis teismas), o tik žiūrėti įstatymų atitikimą Konstitucijai. O Konstitucijoje apie pesijas užsiminta tik viename skirsnyje:

52 straipsnis
Valstybė laiduoja piliečių teisę gauti senatvės ir invalidumo pensijas, socialinę paramą nedarbo, ligos, našlystės, maitintojo netekimo ir kitais įstatymų numatytais atvejais.

Apie kažkokį išmokų mažinimo proporcingumą ten nieko nešnekama. Kadangi pensijos, atlyginimai ir išmokos mokami iš biudžeto, logiška, kad juos galima didinti kai jis didėja, bet mažinti - kai mažėja. Leisdamas didinti kai didėja ir neleisdamas mažinti kai mažėja (reikalaudamas kompensuoti), Konstitucinis teismas elgiasi nelogiškai ir nesolidžiai (lėšos iš dangaus nenukris). Manau, mūsų KT per daug imasi visokių ninterpretacijų.