Tema: Re: Ar dažnos Amazon kainų anomalijos?
Autorius: Bronco
Data: 2017-07-08 18:54:10
On 2017-07-08 15:05, cD-r0m wrote:
> apie "legal binding contract", pirko kas parašyta ir nutraukus sutartį
> imsis eBay rekomenduojamų veiksmų.

Viskas teisingai. Kai kalbame apie dviejų šalių sutartį ir viena iš
šalių apsižioplina pati ir tai pripažįsta, tai ji vis tiek turėtų
laikytis sutarties sąlygų arba ją nutraukti tik pagal toje sutartyje
aprašytas sąlygas (aišku, jei jos nenusižengia imperatyvioms teisės
normoms). Kitų variantų nėra. Bet visokios techninės klaidos, sukčiai,
vagystės, force majeure, kai kažkokia trečia šalis ar stichija nutraukia
sutartinių santykių įprastą eigą, tada jau reikia gilintis kas ir kaip.

Amazonas faktiškai yra trečia šalis, kuri visada dalyvauja pirkimo -
pardavimo sandoriuose ir atsako už viską (teisės norminių aktų ribose),
kas vyksta jo marketplace. O nesutarus pirkėjui ir pardavėjui, įsikiša
ir kompensuoja pirkėjo patirtus nuostolius. Ale, kaip koks draudimas
veikia. Ką jis paskui daro su tais sukčiais ar nesąžiningais
pardavėjais, istorija nutyli, bet matyt kažką daro, kai tai įmanoma.
Arba tiesiog nurašo sau į nuostolius.

Pvz. klasikinis techninės klaidos atvejis, tai kai bankomatas tau
vietoje 50 EUR išduoda 500 EUR. Techninė klaida ir tiek. Bet turbūt bet
kuris nesutrikusio mąstymo asmuo iškart suvoks, jog reikia apie tai
pranešti bankui ir pinigus grąžinti.

Klasikinis oferta - akceptas pavyzdys, tai žmogus su vežimėliu prekybos
centre. Prekės guli lentynos (oferta), pirkėjas paima prekę nuo lentynos
ir deda į vežimėlį (akivaizdžiais veiksmais išreikšta valia sudaryti
pirkimo-pardavimo sutartį, aka akceptas). Todėl nuvykus prie kasos yra
tik pirkėjo patvirtinamas sandoris sumokant pinigus. Būtent todėl
prekybos centras susidurtų su problemomis, jei atsisakytų prie kasos
prekę parduoti už lentynoje nurodytą kainą. Aišku, jei pirkėjas linkęs
apginti savo teises.

Prieš kokių 10-11 metų viename prekybos centre Belgijoje apturėjau
panašią situaciją. Pirkau kavos aparatą, kuris tame prekybos centre
įprastai kainavo 549 EUR, bet jie padarė akciją ir netyčia vietoje 449
EUR parašė 349 EUR. Aišku, man iš kur žinoti, jog tai klaida, na tiesiog
labai gera kaina ir tiek, tai aš jį ilgai negalvodamas ir pasikroviau į
vežimą :]

Prie kasos viskas paaiškėjo ir jie norėjo "gražiuoju" man to aparato
neparduoti arba kad sumokėčiau 449 EUR. Be abejo, su manimi jie
ablomalis su tokiais norais, nes aš ne tik kad nuvedžiau nustebusį
prekybos centro administracijos atstovą prie lentynos su kaina, bet ir
jo akivaizdoje ją nufotkinau su mobilniku :) Tai dar jie ten truputį
tarpusavyje pakalbėjo, kažkur telefonu paskambino ir pardavė man tą
aparatą už 349 EUR :) Ir dar man išeinant padėkojo už tai, kad perku pas
juos :]