Tema: Re: Duomenų archyvavimas - kur ir kaip?
Autorius: bat0nas
Data: 2016-10-19 15:58:45
On 2016.10.14 15:52, Niccolo wrote:
> Sveiki,
>
> kur ir kokiu formatu saugoti duomenis, kuriuos norėsiu paimti kad ir po
> 50 metų? Įvairios nuotraukos, video, dokumentų kopijos. Iki šiol
> saugojau cd, bet nauji kompai jau dažnai net be cd-romo eina. Kopiją
> turiu USB išoriniam diske, bet turbūt nepatikima.

Sprendžiu (kol kas galvoje) analogišką klausimą.

Investuoti į magnetines juostas, optinius diskus, įrenginius ir pan.
nematau prasmės. T.y. nematau prasmės investuoti į technologijas, kurios
neužtikrina galimybės bet kur ir bet kada pasinaudoti savo informacija.

Tai man piešiasi tokie scenarijai:

Info saugoma namie (kompe, NAS'e, htpc, nešiojam kompe, planšetėje,
išmaniajama klozete) ir offsite.

Offsite gali būti offline (su sąlyga, kad namų info pasiekiama from
anywhere) arba online.

Jeigu offsite online, tai cloud (nebijom cloud, nes juk tai antra
kopija) arba mano NAS'as pas bobutę kaime (pigiau nei cloud).

Namų info automatiškai sinchronizuojasi su Offsite info.

Technologijos atsinaujintų natūraliai didėjant duomenų kiekiui (pvz
nebetelpa į IDE diską, perkam  SATA; po kelių metų nebetilps į SATA,
pirksim į kitą technologiją). Offsite cloud atveju - neaktualu.

Ką manot? :D