Tema: Re: va cia tai aparatas
Autorius: siaip
Data: 2009-03-15 14:43:48
kiek pamenu kazkada diskutavau ta tema, tai pas rusu lektuvus su elektronika 
neviskas gerai budavo. Pas amerikiecius tarkim imam F-22 Raptor, jo 
galimybes:

1. pirmiausia jis yra "air superiority" klases "fighter'is" t.y. 
naikintuvas. air superiority terminas reiskia "pranasumas ore". Jie skirti 
patekti ir perimti prieso oro erdve.
2. F-22 naikintuvai yra uzdrausti eksportuoti istatymiskai. Kitaip tariant, 
Jungtines Valstijos nenori kad ju geriausias kurinys butu naudojamas kitu 
saliu oro erdvese. Jei norit - pirkit F-15,16 dizaina, na dar F-35 yra, 
sitas naujas pakankamai..
3. Greitis - 2 machai (2x virsija garso greiti, 2120 km/h), neblogai, taciau 
absoliucios jo greicio galimybes nera zinomos. Tiesa, yra viena labai 
naudinga F-22 savybe - jis gali islaikyti virsgarsini greiti nenaudodamas 
"afterburneriu" (nezinau kaip reiketu isversti i LT kalba, cia technine 
lektuvo detale, panasiai kaip automobiliuose nitro azotas, kad padidinti 
pagreiti).
4. ypatingai gerai valdomas ("departure resistant"), galima atlikti manevrus 
su aukstais atakos kampais, tokius kaip Pugaciovo Kobra, Herbsto manevras, 
pastovus atakos kampas gali buti 60 laipsniu ir lektuvas vis tiek valdomas.
5. savaime aisku tai yra stealth naikintuvas. jo neaptinka radarai. Prikista 
kruva technologiju. Tarkim toks daiktas kaip "Low probability of Intercept 
Radar" reiskia kad lektuvas yra sukurtas taip kad butu sunkiai aptinkamas 
pasyvios radaru detektavimo sistemos tuo metu kai jis iesko taikinio arba 
seka ji. kitaip tariant, pats islikdamas nematomas, jis puikiai gali 
fiksuoti ir taikyti kitus. Ka dar gali daryti ? F-22 radaras gali reguliuoti 
savo emisijas kad perkrautu prieso radaru sensorius t.y. elektronine ataka.
6. "mini-AWACS". o cia jau prasideda visai kito lygio zaidimas. tai 
sutrumpinimas "airborne warning and control system". Ka galima su tuo 
nuveikti ? Tarkim skrenda F-22 raptorius kartu su F-15 ar F16 kurie tarsi 
padejejai. Raptorius gali nustatyti taikinius savo padejejams ir netgi 
nustatyti ar 2 draugiski kolegos "target'ina" ta pati taikini. Kitaip 
tariant, jis vadovauja visam paradui kaip koks dirigentas orkestrui. 
Nesunkiai paskirsto taikinius. Vienas karys - lauke ne karys :)

del SU-47.. Taip tai idomus lektuvas, kitokia sparnu konfiguracija. Ziurim 
greicius:

Su-47 - 2.34 mach (2500 kmh) vs F-22 - 2.25 (2410 km/h) - labai jau 
nedidelis skirtumas.

Plius Sukhoi neturi "supercruise" feature,  o cia labai geras dalykas. 
dauguma naikintuvu kad pasiektu virsgarsini greiti naudoja tuos 
"afterburnerius". trukumai - jie yra neefektyvus, reikia dafiga kuro, be to 
radarai gali fiksuoti afterburneriu veikla. Kitaip tariant, supercruise as 
suprantu kaip lektuvo galejima skristi virsgarsiniu greiciu pakankamai ilga 
laika, o ne "isspaudziant visa paraka iki dugno kelioms minutems"...
tiesa, rusai supercruise feature irgi planuoja deti i savo lektuvus, bet 
panasu kad dar visa tai testineje stadijoje...

nu va, paskaiciau wiki :))