kiek pamenu kazkada diskutavau ta tema, tai pas rusu lektuvus su elektronika
neviskas gerai budavo. Pas amerikiecius tarkim imam F-22 Raptor, jo
galimybes:
1. pirmiausia jis yra "air superiority" klases "fighter'is" t.y.
naikintuvas. air superiority terminas reiskia "pranasumas ore". Jie skirti
patekti ir perimti prieso oro erdve.
2. F-22 naikintuvai yra uzdrausti eksportuoti istatymiskai. Kitaip tariant,
Jungtines Valstijos nenori kad ju geriausias kurinys butu naudojamas kitu
saliu oro erdvese. Jei norit - pirkit F-15,16 dizaina, na dar F-35 yra,
sitas naujas pakankamai..
3. Greitis - 2 machai (2x virsija garso greiti, 2120 km/h), neblogai, taciau
absoliucios jo greicio galimybes nera zinomos. Tiesa, yra viena labai
naudinga F-22 savybe - jis gali islaikyti virsgarsini greiti nenaudodamas
"afterburneriu" (nezinau kaip reiketu isversti i LT kalba, cia technine
lektuvo detale, panasiai kaip automobiliuose nitro azotas, kad padidinti
pagreiti).
4. ypatingai gerai valdomas ("departure resistant"), galima atlikti manevrus
su aukstais atakos kampais, tokius kaip Pugaciovo Kobra, Herbsto manevras,
pastovus atakos kampas gali buti 60 laipsniu ir lektuvas vis tiek valdomas.
5. savaime aisku tai yra stealth naikintuvas. jo neaptinka radarai. Prikista
kruva technologiju. Tarkim toks daiktas kaip "Low probability of Intercept
Radar" reiskia kad lektuvas yra sukurtas taip kad butu sunkiai aptinkamas
pasyvios radaru detektavimo sistemos tuo metu kai jis iesko taikinio arba
seka ji. kitaip tariant, pats islikdamas nematomas, jis puikiai gali
fiksuoti ir taikyti kitus. Ka dar gali daryti ? F-22 radaras gali reguliuoti
savo emisijas kad perkrautu prieso radaru sensorius t.y. elektronine ataka.
6. "mini-AWACS". o cia jau prasideda visai kito lygio zaidimas. tai
sutrumpinimas "airborne warning and control system". Ka galima su tuo
nuveikti ? Tarkim skrenda F-22 raptorius kartu su F-15 ar F16 kurie tarsi
padejejai. Raptorius gali nustatyti taikinius savo padejejams ir netgi
nustatyti ar 2 draugiski kolegos "target'ina" ta pati taikini. Kitaip
tariant, jis vadovauja visam paradui kaip koks dirigentas orkestrui.
Nesunkiai paskirsto taikinius. Vienas karys - lauke ne karys :)
del SU-47.. Taip tai idomus lektuvas, kitokia sparnu konfiguracija. Ziurim
greicius:
Su-47 - 2.34 mach (2500 kmh) vs F-22 - 2.25 (2410 km/h) - labai jau
nedidelis skirtumas.
Plius Sukhoi neturi "supercruise" feature, o cia labai geras dalykas.
dauguma naikintuvu kad pasiektu virsgarsini greiti naudoja tuos
"afterburnerius". trukumai - jie yra neefektyvus, reikia dafiga kuro, be to
radarai gali fiksuoti afterburneriu veikla. Kitaip tariant, supercruise as
suprantu kaip lektuvo galejima skristi virsgarsiniu greiciu pakankamai ilga
laika, o ne "isspaudziant visa paraka iki dugno kelioms minutems"...
tiesa, rusai supercruise feature irgi planuoja deti i savo lektuvus, bet
panasu kad dar visa tai testineje stadijoje...
nu va, paskaiciau wiki :))