Tema: Re: Filmai savaitgaliui (jei kam negana)
Autorius: Cube
Data: 2009-12-11 13:56:40
Viktorija wrote:
> o sarasus gi irgi sudaro zmones, tai ar vieni tau patars ka ziuret, ar
> kiti :) kartais galima net pamanyt, kad kokio nors mokslu daktaro, knygu
> autoriaus nuomone gali buti vertingesne negu grupso dalyvio. nu bet
> velgi - kaip kam.

Sakyciau tu ne taip supratai, kas buvo pasakyta. Klausimas ne tame, kad
saraso autorius nekompetentingas ar sarasas niekam tikes, bet primiausia
ka gi aplamai tas sarasas reiskia? Jei vel pasitelkti pavyzdi su maistu,
jeigu tu idesi sarasa "Saldziausi pasaulio patiekalai", o kazkas prades
sakyti - ne, nesamones, jie man visai nepatinka, tai cia ne vienas nebus
neteisus, bet paprasciausiai bus nesusikalbejimas - vienas apie batus,
kitas apie ratus. Nes saldziausi, tai nereiskia skaniausi ir jei kazkam
tas patiekalas nepatinka, tai nepakeicia fakto, kad jis saldziausias.
Vat taip ir su tuo tavo sarasu - tarkim autorius kompetentingas ir jie
tikrai kultiniai, bet tai nereiskia, kad jie aplamai verti demesio
siandien. Mat snekant apie bet kokius filmu topus, labai reikia
atkreipti demesi i istorine perspektyva. Filmas gali tapti kultiniu del
ivairiausiu priezasciu, galbut jis buvo labai novatoriskas, panaudojo
neiprastus techninius sprendimus, nagrinejo aktualias problemas. Bet
visa tai buvo tada, o siaip dienai galbut tos problemos nebeaktualios,
idejos nuvalkiotos, siuzetas primityvus, techniniai spendimai
beviltiskai pasne ir t.t. Zinoma, tai nekeicia fakto, kad tuo metu
filmas buvo isskirtinis ir uzsitarnavo savo vieta kino meno istorijoje,
bet siandien ji ziureti verta nebent del bendro isprusimo, nes jis
pasirodys primityvus ir neidomus. Cia is tikruju dazna visu topu
problema, kad neiskiria ar vertina filmus ziuredami is istorines
perspektyvos, ar is sios dienos poziciju, o paskui prasideda gincai, kad
tas ar anas autorius durnas, nors is tiesu jie tiesiog vertina
skirtingus dalykus.
Va ir tas tavo sarasas - jis sudarytas zvelgiant is istorines
perspektyvos ir taip, buvo tie filmai kultiniais, taciau siandien tikrai
daugelio is ju ziureti tiesiog neverta.