Tema: Re: Dėl pirties gultų
Autorius: ShowmanaZ
Data: 2009-08-01 01:08:29
To: kg
Pablas teisus, tavo gultai yra geri, netgi labai geri.
Tai yra tai, ką aš vadinu kaimišku stilium, tos "lentos" turi ir pavadinimą - dilės.

To: pablas
nesuprask, nebandau aš rašyt vien tam, kad paprieštaraut tau. Tiesiog skaitau tave pirčių temose, ir visada(!) tu, mano nuomone parašai kažką, kas tavo nuomone yra teisybė, nors taip nėra mano nuomone. Tai turbūt religija, o aš religijoms neimlus.

Todėl pridėsiu ir savo trigrašį, gal bus naudinga ir kitiems.
Aš (na ir ne tik aš :) ) rekomenduoju viršutinį gultą daryt 60cm pločio. Galima daryt ir platesnį, ypač jei savininkas(-ė) apkūnus :) Bet! 60cm yra patogus, nes: ant jo galima atsigult, siauresnis bus nepatogus. Pablas siūlo platesnį, suprantama, tame yra tiesos. Bet pirtyje yra ne tik gulima, ar sėdima pasirėmus ant kelių, kartais noris ir atsilošt. Tad jei gultas bus platus - atsiremt bus sudėtinga, tiesiog pabandykit įsivaizduot kiek reikės atsilošt. Šiuo atžvilgiu 60cm suderina du dalykus, galimybę atsigult ir galimybę atsipalaidavus atsilošt.

medienos nudžiuvimas ne bėda, matai mediena pirčiai privalo būt idealiai išdžiovinta, ji tokia ir parduodama, bėda kitame kame. Tai paprasčiausias vaikščiojimas. Pirtyje jis žymiai didesnis nei bet kurioje kitoje patalpoje, juk temperatūrų skirtumai gali būt didesni nei 100C. Pablas teisus dėl tarpų tarp lentelių, jie turi būti, dydis irgi dalinai yra religijos klausimas, bet jau mažesnėje skalėje, tai paprasčiausias pragmatizmas: į tarpą tarp lentelių negali tilpt žmogaus pirštas, nes jį galima taip nusilaužt :) (linkėjimai Gintarei, mua :) jei perskaitei), o tarpai būtini, tam kad mediena ventiliuotus. Tuo atveju cemas tarpui yra gan optimalu.

Viršutinio gulto aukštis priklauso nuo patalpos aukščio. Dažniausiai jis būna lygus pusei pirties patalpos aukščio. Čia būtina paminėt keletą esminių momentų dėl pirties patalpos aukščio.
Pirtis privalo būt neaukšta, nes karštis, kaip aš vadinu "presuojasi" aukštyn. Kaip pūkai :)
Todėl, jei padarysi pirtelės vidų per aukštą , visas karštis suguls ties lubom, ir bus labai dideli temperatūriniai skirtumai tarp, tarkim, viršutinio, vidurinio, apatinio gulto.
Todėl mes dažniausiai darom vidinį pirties aukštį apie 230-240cm, niekaip ne daugiau (ir tai jau tiesą sakant jau yra kompromisas, bet geras kompromisas), o viršutinį gultą ties puse to aukščio. Jei yra ribotas pirties aukštis reikia atmint, kad tarp viršutinio gulto ir lubų atstumas privalo būti ne mažesnis nei 1,00-1,10m, nes kitaip žmogui bus sunku atsisėst išsitiesus.

Dėl medienos kvapo: drebulė turi aitrų, kartų. Panašiai į karklą, gal gluosnį. O liepa turi tiesiog stiprų medienos kvapą, neutralų(!). Juodalksnis naudojamas mėsos, žuvies rūkymui, jis turi ne kvapą, o (labai malonų) aromatą :)
Mano mylimiausias pirties variantas - derinti juodalksnis ir liepa, atrodo labai gražiai.
Jei nenorit sukt smegenų rinkdamiesi - impkit liepą. Ji pigi (drebulė žinoma pigesnė, bet ne baisiai), balta (kaip ir sakė pablas - su laiku patamsės), nesmirda. :)
Yra ir importinė mediena, abačis, kedras. Tik kaina jų jau kita :)

Pyktelėjau ant pablo frazės "Na ir dar.Nesistenkit daryt steriliai baltu pirciu"
pablai, tiesiog neteisingai išsireiškei :) visos pirtys su laiku patamsėja, žinoma. Mašinos paimtos iš salono irgi būva be įlenkimų parkavimo aikštelėse bei subraižymų nuo žvyro :) Bet tai kaip malonu ateit į tikrai _baltą_ pirtį, bent pirmą kart, he? :)
Čia pavyzdukas iš mano darbelių: http://www.youtube.com/watch?v=7sbjuV9nZDw&feature=channel
man pačiam labai patiko rezultatas :) Neipmregnuota ideali pirtelė, viskas baaaaaaaalta!!! (tiesa, kai atvažiavau pasiimt intcstrumentų jau buvo aplapnota vaikiškų žemėtų pėdų :)

--
Pirčių įrengimas: www.tavopirtis.lt