Tema: Re: Ieskau 2 kambariu buto Seskineje
Autorius: kef
Data: 2013-07-12 13:54:16
"Laimis" <wiela@centras.lt> wrote in message
news:krm602$6mn$1@trimpas.omnitel.net...

> Gerai mokėt pagal *daliklį*. Gerai reguliuot ir jausti, kad nuo
> reguliavimo priklauso šilumos sąskaitos.

Pagal dalikli ir dabar skaityk mokama. Tik tiek kad vienodas visiems, bet
juk ivadinis tai visur yra. Ar stengiasi taupyt? Ar pasirupina langu keitimu
ar laiptines duru bei langu uzdarymu? Ne. Tas pats ir su kitokiais
dalikliais.

> Labai gerai mokėti pagal individualų skaitiklį, kai jis pagrįstas ir
> įmanomas.

Visada imanoma, reikia tik noro.

> O pagal skaitliuką sovietiniame, nerenovuotame daugiabutyje — nonsensas.

Kai nera noro, tai is kart nonsensas.

> Tiesus kelias į kaimynų susikiršinimą, pjautynes, chitražopų
> išsidirbinėjimus.

O dabar neissidirbineja, negrezia dantu?

> Kraštiniai butai — namo kailiniai. Tik dėl tų kailinių vidiniai butai
> šiltai ir pigiai „parazituoja“. Nesąžininga būtų šį „parazitą“ taip pigiai
> ir šiltai laikyti nepaimant iš jo kompensacijos už kailinius.

Tu "kaliniu" bus visada. Gyvenu bute su kolektoriais ir skaitliukais. Puse
rytu-pietu. Ziema siaurine puse - "kaliniai", vasara - pietine puse
"kaliniai". Gal ir sutaupau ziema, uz tad vasara arba pragaras arba elektra
kondishkei. Kiekvieno teise rinktis kur jam geriau.
Dar. Rytu pusei dideles vitrinos su stiklinta lodzija. Saule prisildo kaip
reikiant. Dienai ziema atidengiu visas zaliuzes, vakarui uzdengiu kad
neziuretu kaimyniniai namai. Manai uzsimineciau tokiom nesamonem jei butu
kazkokie kolukiniai dalikliai ar koeficientai. Nafik. O kai yra
skaitlliukas, pats sprendziu ar yra naudos tam zaliuziu junginejime ar ne.

> Joks juokingas putplastis viduje nekompensuoja šilumos suvartojimo
> netolygumo kraštiniuose butuose (kuris ir 2x didesnis, nei vidinių).

Tai uravnilavkos reikia? Gal suvienodinam sildymo kainas visiems namams ir
mokam pagal uz kvadratura? Nenori moket daug senam name - kraustaisi i
nauja. Nenori moket daug uz krastini buta - kraustaisi i vidini arba ieskai
budu apsisiltint. Gal kokiam studentui vesesne kambario temperatura yra OK
ir sutinka gyvent saltesniam bet pigesniam bute. Juk skaitliukai leistu
prisukt taupymui.

> Pats primesk: kraštiniam už sienos — lauko -10°C, o tau už sienos —
> nesišildančio kaimyno, tarkime, 16°C. Koks dar putplastis?

Nesamonem uzsiemi ir tiek. Vienodu butu niekad nebus. Vieni visada tures
daugiau isorines sienos nei kiti. Betkokiu atveju putplastis tikrai padetu.

> Kraštinių dėka vidiniai butai turi žymiai mažesnius šilumos nuostolius,
> todėl šią situaciją reikia spręsti: išsidalinti visam namui tuos didesnius
> nuostolius po lygiai, kad kvadratinio ploto šildymas kainuotų daugmaž
> vienodai nepriklausomai nuo buto padėties. O tai ir yra daliklinė sistema,
> bet ne tiksli individuali apskaita atskirais šilumos skaitikliais.

Na ir tas pats sudas kaip ir dabar. Pvz. 40 butu. Vieno buto taupumas
bendram namo suvartojimui turi nukstamai maza itaka. Skatinimo taupyt nera.

> Namas yra vientisas. Nedalomas. Kai semia rūsį — semia visus
> bendrasavininkius. Kai varva stogas, tai varva visiems bendrasavininkams.
> Šita valstietiška mąstysena (mano butas, tai darau ką noriu ir man
> neįdomu, kas už sienos) yra labai gaji, tačiau ji neteisinga iš principo,
> realiai nepritaikoma, kol negyveni atskirame, nuosavame name.

Ir?