Tema: Re: LEDiniai gatvės šviestuvai
Autorius: Laimis
Data: 2012-12-31 01:45:43
KEdas rašė:

> Galima info šaltinį? Man rašo, kad pakanka pakeisti balastą, o visa kita
> nesikeičia. Lempučių tarnavimo laikas didėja 20%.

Pakeisti esamoms?
*Pakeisti* balastai (elektroniniai) pailgina lempučių tarnavimo laiką
dėl to, kad geriau/stabiliau reguliuoja ir uždega.
Tačiau tam, kad būtų galima dimm'inti, reikia visų pirma, kad lemputės
būtų tam skirtos. Ne visos tokios (net ir HPS) yra dimmable. O kokios
susuktos stulpuose per 5-15 metų laikotarpį, tai turbūt ir tu nežinai?
Kita vertus, vien tik pakeitus balastus dimm'inimas iš karto ir savaime
nenusimato; dar ir balastai turėtų mokėti tai daryti.
Trečia vertus, apskritai dabartinis ūkis yra (ar tikrai gali būti)
turbūt dar ir mišrus: LPS, metalo halidų, gyvsidabrio, kt.; tuomet
apskritai ne visos lempos yra praktiškai dimmable.
Suprantama, keičiant visas lemputes į modernias HPS, dimmin'ti (tiek,
kiek jos dimm'inasi) nebūtų principinė problema, tačiau prieiname prie
antros problemos: parodyk 100 Lt vertės elektroninį balastą, kuris
*tolygiai* dimmintų HPS lemputes...
Iš kur tu tai ištraukei?
Kiek matau, tokių kainos prasideda taip nuo 150-200$...
(net modernūs magnetiniai panašiai ir net daugiau kainuoja...)
Pavyzdžiui Tridonic'o ZRM U6M (taimer'is), kurį tu anksčiau bandei
iškišti, kaip elektroninį balastą su dimmer'iavimu, rekomenduojamas
jungti su PCS stepDIM (jau tikrai elektroninis balastas su fiksuotu
dimmeriavimu, 100%/50%), kuris, priklausomai nuo galios, mažmeninėje
rinkoje kainuoja taip kažkur ~70-90€ (be PVM, kainos 2010 m, Čekija).

Na, nebent tie elektroniniai balastai kokie ZhiangChaoMaoLin iš
alibaba'os, kuriuos paskui tektų gėdingai susirinkti, kaip ir monitorius
(kurie sušalo ar kas ten?) ir tektų vėl atsimušinėti idiotiškai
aiškinant, kad/kaip viskas gerai veikia (panašiai, kaip su e-bilieto
sistema ir visomis kitomis gėdingomis chaltūromis).

Taigi, praktiškai ir paprastai HPS dimm'inimas fiksuotai (per jau
minėtus timer'ius su magnetiniais/elektroniniais balansais), o kai
planuojama ar visavertis HPS valdymas su DALI tinklais labiau apsimoka,
nei led'inio apšvietimo tinklas, tai visiškai nenustebčiau, kad visumoje
investiciniai, eksploatavimo kaštai, strateginės perspektyvos niuansai
(pvz. led'inio apšvietimo perspektyvos, jau susikūrus infrastruktūrą,
apšvietimo kokybė/CRI taikant tiek į patrauklumą, tiek į reikalavimus)
jau gali nusverti į led'inio apšvietimo pusę.

> Kiek?

O ką aš žinau? Kokia lemputė, koks amžius, kokia būklė?
Bet krenta (pritemdžius iki 50% ir 20-30%), kt. valdymo niuansai):
http://www.energy.ca.gov/appliances/2008rulemaking/2008-AAER-1B/public_comments/Metal_Halide_Luminaires/Guidelines_on_the_Application_of_Dimming_to_High_Intensity_Discharge_Lamps_TN-48592.pdf
http://www.isienergycontrols.com/wp-content/uploads/2011/05/NEMALSD14-2010Guidelines.pdf