Tema: Re: kavos aparatas
Autorius: Drambliukas
Data: 2012-08-06 15:16:29
"ejs" <ejs@no.where> wrote in message news:jvo6t0$io0$1@trimpas.omnitel.net...

> Jei būsim tikslūs, espreso gaminamas su ~92C vandeniu, per kapučinatorių
> leidžiamas ~130C garas.
> Beje, vienas puodelis espresso - ~30 ml.

> vandens bėgimo greitį lemia tik kavos supresavimas. Kuo man patinka
> "rankinis" Saeco - kavos nereikia presuoti. Pas tėvus yra rankinis

Tikrai NE. Pasidariau as ta presavimo iranki (pakuoteje nera) ir presuoju, nes kitaip is
viso neekonomiskai ismetama kava. Tiesa, Saeco kauselyje skirtingai nei Krups turi
"voztuva" t.y. adatos smaigalio didumo skylute. Pasak instrukcijos del to nereikia
presuoti kavos ir gaunama puta. Bet realiai tai nepresavus isbega visas vanduo
akimirksniu. Krups aparate, darbe, eksperimentuojant pavyko panaudoti tiek smulkia kava,
kad supresavus aparatas "uzsikimsdavo". Va tuomet buvo atomine kava. Paskutiniu metu su
Saeco aparatu padariau atradima: ijungiu abu mygtukus, kad pagamintu garus (kaip rasei iki
130) bet nesuku to krano, o jungiu per varikli. Vanduo ilgiau buna karstas. Tiesa puta
beveik niekad nesigauna, uztat nedideliam puodeliui uztenka karsto vandens. Na bet tai
grynas issidirbinejimas. Todel ir nesiulau toki ar panasu pirkti.

> jei pasidomėtum, 15 bar slėgis sudaromas ties kavos paviršiumi, tam kad
> vanduo pratekėtų per kavą. Tai galima padaryti ir vien pilant vandenį,
> bet arba nusibos laukti kol pribėgs reikiamas kiekis kavos, arba ji bus
> ejs

Is tikro tai labai mielai pasidomeciau, nes tokie dalykai mane domina, tik problema, kad
ner kur pasidometi. Tuomet gal gali pasakyti kokiu principu ruosiama kava gerose kavinese,
kur stovi seno televizoriaus dydzio aparatas. Ar ten irgi vandeniu plykinama kava, gal
slegis didensnis? Tik apie kavos rusi geriau nekalbam. Esu skaites kazkur, kad Italijoje
espreso istaku pradzioje budavo bent 10 kartu didesnis slegis naudojamas.