Tema: Re: kavos aparatas
Autorius: ejs
Data: 2012-08-06 13:39:28
2012.08.06 02:08, Drambliukas rašė:
> ...  Tiesa sakant
> gaunasi birzgalas. Yra du pliusai: 1) nebijo likti be vandens; 2) kol nesibaigia visada
> turi silta gerima.

.... kažkokį šiltą gėrimą, kurį kartais galima pavadinti kuava.

> Spaudiminis kavos aparatas, kuriam i kauseli kavos pridedi pats. Turiu Saeco uz 450 LT.
> Niekada daugiau tokio nepirksiu...ir kitiems nepatariu. Darbe buvo Crups. Asmeniskai man
> jis labiau patiko, bet vis tiek tokio daugiau nepirkciau. Kodel ? Atsiprasant uz ta zodi
> "uzknisa" gaminimo procedura: paimi kavos, ipyli i kauseli pora sauksteliu vienam
> puoseliui (galima ir dviems), paspaudi mygtuka dar ir dar karta (*) , o po to reikia viska
> isvalyti (**)

taisyklė #1: kaušelio valyti nereikia, nebent palieki ilgesniam laikui.
(3 dienos ir ilgiau). Išvalius labiau jaučiamas metalo priekonis. Vėl
pradedant naudoti aparatą reiktų 2-3 puodelius išpilti, būtent dėl
metalo prieskonio.

> * - Problema ta, kad kavos aparatas pasildi vandeni iki artimos 90 laipsniu temperaturos,
> taciau to vandens ten telpa apie 50 ml.

Jei būsim tikslūs, espreso gaminamas su ~92C vandeniu, per kapučinatorių
leidžiamas ~130C garas.
Beje, vienas puodelis espresso - ~30 ml.

> + Crups aparatas vandeni per kauseli leidzia leciau - gaunasi stipresne kava.

vandens bėgimo greitį lemia tik kavos supresavimas. Kuo man patinka
"rankinis" Saeco - kavos nereikia presuoti. Pas tėvus yra rankinis
Krupps'as - viena ranka kavos nepasidarysi.

> Na ir dar toks pastebejimas. Nezinau ar ten yra tas minimas 15 bar slegis, bet toks
> vaizdas, kad jo negana. Visi matyti aparatai kava gamina pildami vandeni t.y. ne garais.

jei pasidomėtum, 15 bar slėgis sudaromas ties kavos paviršiumi, tam kad
vanduo pratekėtų per kavą. Tai galima padaryti ir vien pilant vandenį,
bet arba nusibos laukti kol pribėgs reikiamas kiekis kavos, arba ji bus
tokia pat kaip kuava.

--
ejs