Tema: Re: GUODZIO men. siluma
Autorius: Darius Styra
Data: 2011-01-08 12:13:38
Isvada tokia: naujo buto kvadratini metra sildyt yra gerokai pigiau:
spali 3.1 karto
lapkriti 3.8 karto
grauodi 2.61 karto

Va per langa paziuri kur siluminio trasa eina - tai tuoj zole suzaliuos, kai
toliau nuo jos sniego iki keliu - siluma uz kuria moket reikia.
Vis mintis kyla - ar ne pigiau butru sildyt paprastu elektriniu
radiatoroium, o jei dar koki inverteri pasikabinnus...

O kaip su silumos kainom?  Kiek pvz vilniuje kainuoja 1kW centralinio
sildymo, kiek kitruose miestuose?   Kaune 0.2348 Lt + 9% PVM = 0.255932 Lt

megstu paskaiciuot, tai:
sildant dujom kW gaunasi ~0.17Lt, malkom ~0,11Lt o anglimis 0.08Lt, silumos
siurblus elektros Kilowatas dalintas is 3-4, t.y apie 0.11-0.15

Pastacius daugiabuciam galinga kieto kuro katila - tai peckuriui ir katilo
prieziurai but galima moket didele suma $$ - visvien pigu butu, o jei duja
ateina iki namo - tai ir peckurio nereikia.

Raso visam namaui 92630 kWh  uz lapkriti -  tai 3088 kWh per para - gaunas
vidutiniskai naudoja 129kW - tai pastacius koki 150kW katila gaunaspigu:
Centraliniu sildymu visas namas sumoka 23 700Lt kas menesi
kurenant anglim liktu 16 300Lt
kurenant malkom liktu 13 517Lt
Kurenat dujom liktu 7960Lt
Siurbi silumos pastacius liktu 13517Lt

Tarkim dujinio sildymo irengimas kainuotu: katilas ~40 000 + tarkim dar ~20
000, viso, tai gautus ~uz 16Lt/kv (namo plotas 3721), 50kv butui 800
invsticijos (36kv butui 576Lt), po to sutaupymas po 100Lt (36kv butui 72Lt)
kas sildymo menesi + dar po kazkiek nesildymo menesiais.

Tada per ziemos menesi butu sutaupyta ~8000Lt namui, t.y.  ~2Lt/kv, gaunas
per 8 sildymo menesius atsiiperka, o kadangi siluma naudojama ir vasara -
tai atsipirkimas grynai per metus, t.y. jei pasistatai katila siandiena -
tai uz siluma moki tiek pat metus, o po metu jau 2Lt/kv pigiuau!!!

Styra