Tema: Re: Q: vejo jegaine
Autorius: Laimis
Data: 2010-03-01 18:42:46
Tomas HVAC rašė:
> exactly todėl aš mečiau tą įdėją ir persimetu ant saulės energijos.
> nes net esant apniukusiam orui jos duoda 30% savo nominalios galios.

STD sąlygų testas (pagal kurį matuojama ir deklaruojama saulės
elementų/modulių galia ir kitos charackteristikos) yra 1 kW/m^2.
Lietuvoje patį karščiausią vasaros mėnesį, *vidurdienį* vidutiniškai
šildo ~600 W/m^2 saulutės...
Taigi, iš kvadrato, jei tavo elementai ~15% efektyvumo (tai gana daug --
tokie TIKRAI brangūs, nes pigiena ir ne tokia jau pigiena tai link 7-9%
tetraukia), realu gauti 90 W. Klausimas tik tas, kiek ilgai tuos 90W
(per dieną ir metams bėgant) iš kvadrato gausi...
Patį karščiausią vasaros mėnesį vidutiniškai per dieną krenta ~5 kWh/m^2
energijos; su minėtu ~15% efektyvumu tai reikštų ~0,75 kWh/m^2 (kai tavo
elementai seka saulę). Arba turbūt maks. 0,5 kWh/m^2 per dieną, kai jie
horizontaliai suguldyti ar pakreipti „optimaliu“ kampu.
Reikės aikštelės...
~120 kWh per vasaros mėn. atitiktų ~10 m^2 efektyvaus modulių ploto.
O visumoje, per metus 10 m^2 tokių modulių plotas Lietuvoje pagamintų
~1500 kWh.

Kaip beskaičiuotum, 1 m^2 kokybiškų (tokių, kurių efektyvumas 15+ %)
saulės modulių kainuoja DAUG (turbūt ~600-800+ $)...

Tai dabar per(si)skaičiuok atsipirkimą...