Tema: Re: El instaliacijos kabeliai: po kiek pirkt ir ar yra skirtumas?
Autorius: siGis
Data: 2010-02-12 18:04:09
Ypatybes aprasytos beveik teisingai, bet su isvada kategoriskai nesutinku.
Pagal pateikta istrauka gaunasi kad aliuminis = gaisras. Nieko panasaus.
Teisingiau butu taip. Neteisingai suprojektuota ir padaryta instaliacija
(nepriklausomai nuo to variniais ar aliuminiais laidais) retais atvejais
gali sukelti gaisra.

Gaisro del elektros tikimybe labiausiai priklauso nuo vartotojo. Vartotojo
supratimas daznai apsiriboja tuo kad jeigu sugebu padaryti kad lempute
degtu, ar prietaisas veiktu vadinasi jau pats esu elektrikas. Is tokios
savimones paskui randasi uztrumpintos, ar kitaip apeitos apsaugos, imtuvai
prijungti telefoniniu ar siaip per plonu laidu, sujungmuose (tiesiogine
prasme) kabliuku uzkabintas laidas, laidas baloje, netinkamoje vietoje
netinkamas lizdas ir t.t. Po to jau kila gaisrai ir kitokios nelaimes.
Galeciau teigti kad gaisras = apsisaukelis elektrikas ir pernelyg gerai apie
save galvojantis vartotojas. Nors ir tai perdeta. Lygybes zenklas cia
netinka.

Siek tiek prasteniu aliuminio laidu savybiu neliekai teisingai suprojektavus
ir padarius instaliacija. Vienintelis vario privalumas liekantis iki galo
tai geresnis jo laidumas elektrai. Yra ir nepajudinamas aliumino privalumas.
Jis dvigubai pigesnis nei varis. Taip kad lieku prie savo nuomones 'tiek
varis tiek aliumins yra lygiaverciai sprendimai.